Title: Hodnocení kultury bezpečí pacientů studenty ošetřovatelství
Other Titles: Assessment culture of patient safety nursing students
Authors: Krajdlová, Zuzana
Advisor: Krocová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
Referee: Bejvančická Petra, PhDr.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57419
Keywords: kultura bezpečí pacientů;studenti ošetřovatelství;ošetřovatelství;bezpečí pacientů;di-menze kultury bezpečí pacientů;hodnotící nástroj
Keywords in different language: patient safety culture;nursing students;nursing;patient safety;dimension of patient safety culture;assessement tool
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením kultury bezpečí pacientů studenty ošetřova-telství. Teoretická práce je zaměřená na přehled hodnotících a měřících nástrojů, které jsou využívání k hodnocení studenty ošetřovatelství. Je v práci představeno dvanáct do-tazníků. Dále jsou v práci představeny studie, které zahrnují využití těchto dotazníků. Ve výsledcích je demonstrováno využití jednotlivých dotazníků v klinické praxi.
Abstract in different language: This bachelor's thesis examines nursing students' assessment of patient safety culture. The theoretical work focuses on summarizing assessment and measurement tools that assess nursing students' patient safety culture. Twelve questionnaires are presented in the thesis. In addition, studies involving the use of these questionnaires are presented in the thesis. In the practical part, it is explained which questionnaires are used in practice and which ones are not.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krajdlova_Zuzana_VSK_BP.pdfPlný text práce2,47 MBAdobe PDFView/Open
Krajdlova_VP.pdfPosudek vedoucího práce270,69 kBAdobe PDFView/Open
Krajdlova_OP.pdfPosudek oponenta práce327,61 kBAdobe PDFView/Open
Krajdlova_H.pdfPrůběh obhajoby práce116,6 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/57419

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.