Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorJurek, Petr
dc.contributor.authorJankovcová, Markéta
dc.contributor.refereeHlaváček, Pavel
dc.date.accepted2013-06-05
dc.date.accessioned2014-02-06T12:34:58Z
dc.date.available2012-06-30cs
dc.date.available2014-02-06T12:34:58Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier51781
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/7916
dc.description.abstractTato bakalářská práce je analýzou volební kampaně 2012 ve Spojených státech amerických. Hlavními aktéry prezidentských voleb 2012 byl úřadující prezident Barack Obama a jeho vyzyvatel Mitt Romney. Cílem této práce je definovat metody a strategie obou kandidátů v rámci volební kampaně a zaměřit se na to, jak těchto nástrojů využívali. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je využita typologie volebních kampaní Evy Bradové. V práci vycházím z předpokladu, že volební kampaně v dnešní době vykazují znaky kampaně postmoderní. Dochází tedy k výrazné profesionalizaci a personalizaci volebních kampaní, v nichž hlavním komunikačních prostředkem se stává internet a digitální média. Podkladem pro empirickou část jsou biografie hlavních aktérů volební kampaně 2012. V analýze se zabývám strukturou volebních týmů, programovými body a mediálním obrazem kandidátů. Prezidentské volby 2012 zaznamenaly enormní výskyt negativních reklam. Negativní kampaň je v předvolebních bojích efektivním nástrojem. Obama a Romney ve velké míře využívali negativních a útočných argumentací za účelem zpochybnění kompetencí a důvěryhodnosti svého konkurenta.cs
dc.format108 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=51781-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectprezidentcs
dc.subjectkandidátcs
dc.subjectnegativní kampaňcs
dc.subjectvolby 2012cs
dc.subjectmédiacs
dc.subjectkomunikacecs
dc.subjectnezaměstnanostcs
dc.subjectUSAcs
dc.titlePrezidentské volby ve Spojených státech amerických v roce 2012. Analýza volební kampaněcs
dc.title.alternativeThe presidential election 2012 in the United States of America. The analysis of the election campaignen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra politologie a mezinárodních vztahůcs
dc.thesis.degree-programPolitologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis examines the presidential campaign 2012 in the United States of America and defines the campaign milestones of the two main protagonists, the incumbent president Barack Obama and his challenger Mitt Romney. The aim of the thesis is to define the candidates' methods and strategies in the election campaign and observe how they use them in order to gain more votes. This thesis consists of the two parts. The theoretical part is based on the typology of election campaigns established by Eva Bradová. Her publication is based on the assumption that today's election gives the features of the post-modern campaign, mostly because there is a significant professionalization and personalization of electoral campaigns and Internet and new media become the core mean of communication between candidate and his voter. At first, the empirical part gives us the quick look into the biographies of main actors of election campaign 2012 and then we examine the structure of the campaign teams, their political program and perspectives and their media coverage. In the presidential elections 2012 there was a massive rise of the negative campaigning. Obama and Romney used many negative ads and offensive arguments in order to question the qualification and the credibility of the oponent.en
dc.subject.translatedpresidenten
dc.subject.translatedcandidateen
dc.subject.translatedcampaignen
dc.subject.translatedelection 2012en
dc.subject.translatedmediaen
dc.subject.translatedcommunicationen
dc.subject.translatedunemploymenten
dc.subject.translatedUSAen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Jankovcova_M_bakala.pdfPlný text práce766,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jankovcova_bp_pol_ved.pdfPosudek vedoucího práce533 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jankovcova_OPO_POL.docxPosudek oponenta práce40,45 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
Marketa Jankovcova.pdfPrůběh obhajoby práce301,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/7916

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.