Title: Studentské hnutí ve Spolkové republice Německo v roce 1968
Other Titles: Student movement in West Germany in 1968
Authors: Zajíčková, Naděžda
Advisor: Jeřábek, Martin
Referee: Novotný, Lukáš
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8160
Keywords: studentské protesty;Hnutí '68;Frankfurtská škola;nová levice;SDS;Rudi Dutschke;Svobodná univerzita
Keywords in different language: student protests;1968 movement;Frankfurter school;new left;SDS;Rudi Dutschke;Free university
Abstract: Práce je zaměřena na vývoj a podobu protestů vysokoškolských studentů ve Spolkové republice Německo, které vrcholily a zároveň začaly upadat během roku 1968. Zároveň je analyzována ideologická báze studentského hnutí, jejíž proměna měla zásadní vliv na povahu protestů. Cílem práce je analýza příčin, důvodů a průběhu studentské revolty, jejíž podobu určoval z největší části Socialistický svaz německého studentstva (Sozialistischer Deutscher Studentenbund, SDS).
Abstract in different language: This thesis is focused on the development of the student protest movement in the Federal Republic of Germany in 1968 that was organized above all by the Student?s Union (Sozialistischer Deutscher Studentenbund, SDS). The aim is the analysis of roots and ideology of the protest movement. I will also explain the motives of the demonstrations, students? demands and the main changes in the dynamics of protests e.g. the rise of radicalism. I will answer the question why the student protest movement failed and broke up.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KHV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zajickova_nada_dp.pdfPlný text práce1,31 MBAdobe PDFView/Open
Zajickova_posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce1,02 MBAdobe PDFView/Open
Zajickova_posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce988,28 kBAdobe PDFView/Open
Zajickova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce409,11 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8160

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.