Název: | Uplatnění metod tvořivé dramatiky při práci s uměleckým textem na 1. stupni ZŠ (zejména ve 4. a 5. ročníku) |
Další názvy: | The use of creative drama methods when working with the artistic text at a primary school (especially in the 4th and 5th class) |
Autoři: | Janečková, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Brčáková, Vladimíra |
Oponent: | Novotný, Jiří |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9348 |
Klíčová slova: | čtenářství dítěte;čtenářská gramotnost;čtenářská dovednost;didaktická interpretace uměleckého textu;práce s literárním textem;tvořivá dramatika |
Klíčová slova v dalším jazyce: | children´s reading;reading literacy;reading skill;didactic interpretation of artistic text;work with literary text;creative drama |
Abstrakt: | Diplomová práce Uplatnění metod tvořivé dramatiky při práci s uměleckým textem na 1. stupni ZŠ (zejména ve 4. a 5. ročníku) se zabývá využitím těchto metod v hodinách literární výchovy, a to v rovině teoretické i praktické. V teoretické části práce předkládá problematiku dětského čtenářství, nastoluje otázky čtenářské gramotnosti a dovednosti a zkoumá možnosti jejich rozvoje. Věnuje se výčtu metod práce s literárním textem, zvláště pak metodám tvořivé dramatiky. Pozornost je zaměřena také na strukturu a jednotlivé fáze literární lekce. Aplikační část práce je tvořena dvěma lekcemi literární výchovy, k jejichž tvorbě bylo využito metod tvořivé dramatiky. U každé lekce je popsána její příprava, vlastní průběh a hodnocení. Obě lekce byly odučeny v pátém ročníku Základní školy v Královském Poříčí, proto jsou doplněny autentickými komentáři a reakcemi žáků. Přílohou práce jsou obrázky z navazujících hodin výtvarné výchovy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis The use of creative drama methods when working with the artistic text at a primary school (especially in the 4th and 5th class) deals with using of these methods in literary education lessons, in terms of theory and practise. The theoretical part of the thesis presents the issue of children's reading, raises questions of literacy and skills, and explores the possibilities of their development. It deals with the enumeration of methods of work with a literary text, especially the methods of creative drama. Attention is also focused on the structure and phases of literary lessons. Practical part consists of two literary education lessons where methods of creating drama were used. Each lesson describes the preparation, its course and evaluation. Both lessons were taught in the fifth class of the primary school in Královské Poříčí, therefore they are complemented by authentic comments and reactions of pupils. Attached images the work of successive art lessons are the attachment of this work. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Lenka Janeckova.pdf | Plný text práce | 17,03 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
janeckova_brcakova.pdf | Posudek vedoucího práce | 43,38 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
janeckova_novotny.pdf | Posudek oponenta práce | 235,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
janeckova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 150,79 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/9348
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.