Název: | Zjištění a srovnání aktuální úrovně osvojení vybraných gymnastických dovedností žáků 6. tříd ZŠ v Plzni a Varšavě |
Další názvy: | Apparition and comparition of gymnastic skills in case of 6 primary-schools students in cities Pilsen and Warsaw |
Autoři: | Przygodzka, Anastazja |
Vedoucí práce/školitel: | Valach, Petr |
Oponent: | Kalistová, Petra |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12872 |
Klíčová slova: | gymnastické cvičební tvary;tělesná výchova;základní škola;Plzen;Varšava |
Klíčová slova v dalším jazyce: | gymnastics elements;physicall education;primary school;Plzen;Varsav |
Abstrakt: | Cílem diplomové práce bylo zjištení a srovnání aktuální úrovně gymnastických dovedností u žáků 6. ročníku ZŠ v Plzni a Varšavě. Připrava výzkumu začala výběrem výzkumného problému, protože jsme se zabyvali, jaký je a hlavně jestli vůbec existuje rozdil mezi úrovní gymnastických dovedností u žáků na vybrané základní škole v Plzni a ve Varšavě. Subjekty souboru jsou žáci 6. tříd základní školy, děvčata a chlapci. Výzkum probíhal u dvou skupin děvčat a chlapců. Celkem se výzkumu zúčastnilo 74 zkoumaných osob. K výzkumu jsem použila Rettingovou metodu a škalování jako nástroj jsem použila pozorování. K testování druhé hypotézy jsme zvolily posouzování věčné významnosti. Z výsledků mojí práce vyplývá, že úroveň gymnastických dovedností je mezi státy vyrovnaná. Hypotéza 1 byla jenom častečně potvrzena.Mezi žáky obou států se statisticky významně liší pouze cvičební tvar stoj na lopatkách a kotoul vzad. Hypotéza 2 byla potvrzena, průměrná hodnota cvičebních tvarů je celkově vyšší než 4. stupen posouzovací škály v obou připadech. Nejlépe mezi žáky dopadl prvek kotoul vpřed, a nejhůře přeskok přes kozu. Co se týče odlišnosti mezi státy, nejlépe v České Republice žáci provedli kotoul vpřed a v Polsku kotoul vzad. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The target of my diploma thesis was a discovery and comparision of gimnastics skills level of 6th form students at primary school. Preparation was began by choosing a experimental students groups in Varsav and Plzen. Basically there were 74 students, two groups of boys and girls from 6th level in primary school. The method of my experiment was an observaction, where I took a part like not a participator, but observer. In testing part of my thesis I applied to U Mann- Whitney test to compare statistics differences between two independent groups. In second part I used mediocore marks to value separate tested gymnastics skills. On the basis of mediocore and eternal significant, results are better than 4 on assess scale. From my observation results, I can state that level of gymnastisc skills between two national groups are balanced. We found out relevant statistics difference in two gymnastics element which was backward roll and shoulderstanding. What is connected with level on scale, that all students has a level higher than 4 on assess scale. Generally, best results were provided beetwen students in Czech republic and it was a forward roll but, on the contrary in Poland was a backward roll. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova.pdf | Plný text práce | 1,21 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PRZYGODZKA VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 144,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PRZYGODZKA OP.pdf | Posudek oponenta práce | 148,01 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PRZYGODZKA.pdf | Průběh obhajoby práce | 48,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12872
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.