Název: | Motivace ke studiu tělesné výchovy v bakalářském studijním programu |
Další názvy: | Analysis of motivation for studying physical education in the bachelor study program |
Autoři: | Šula, Jan |
Vedoucí práce/školitel: | Benešová, Daniela |
Oponent: | Lovasová, Vladimíra |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12886 |
Klíčová slova: | motivace;tělesná výchova;výkonová motivace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | motivation;physical education;achievement motivation |
Abstrakt: | Má diplomová práce analyzuje a porovnává motivace ke studiu u studentů tělesné výchovy v bakalářském studijním programu. Skládá se ze dvou základních částí. V první části jsem se rozhodl popsat teoretické aspekty práce. Vysvětlil jsem psychologii motivace, motivy, potřeby, zájmy, ale také faktory pro výběr povolání a v neposlední řadě také trend absolventů středních škol posledních let. Ve druhé metodologické části jsem pomocí dotazníku DMV a vlastního dotazníku analyzoval motivaci studentů a vzájemně je porovnal. Výzkumu se účastnilo 81 studentů. Dotazník DMV se skládá ze tří částí. Ze škály motivu výkonu, anxiozity brzdící výkon a anxiozity podporující výkon. Vlastní dotazník vyplnilo 36 studentů. Výsledky ukazují stoupající motivaci výkonu s vyšším ročníkem. Mezi školami významný rozdíl nebyl. |
Abstrakt v dalším jazyce: | My thesis analyzes and compares the motivation of students to study physical education at the bachelor's study program. It consists of two main parts. In first part, I decided to describe the theoretical aspects of the work. I explained the psychology of motivation, motives, needs, interests, but also factors in occupational choice and, last but not least, the trend of high school graduates in recent years. In second methodological part I used the questionnaire DMV and own questionnaire and analyzed the motivation of students and compared them with each other. The research included 81 students. DMV questionnaire consists of three parts. From the variety of motive power, breaking performance anxiety and anxiety supporting performance. My own questionnaire was completed by 36 students. The results show increasing motivation performance with higher study years. Among the schools the difference was not significant. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace-Jan Sula 2.pdf | Plný text práce | 1,52 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SULA - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 142,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SULA - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 258,45 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SULA.pdf | Průběh obhajoby práce | 45,15 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12886
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.