Title: Kanton Zug ve výuce německých reálií
Other Titles: Canton Zug in education of German life and customs
Authors: Hájková, Jana
Advisor: Krbůšková, Věra
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12954
Keywords: reálie;definice;cíle a historie reálií;moderní výuka;přípravy učitelů;pracovní listy žáků
Keywords in different language: facts;definitions;aims and hitory of life and customs;modern education;teacher´s preparations;pupil´s worksheet
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá švýcarskými reáliemi. V učebnicích je k tomuto tématu velmi málo materiálů. Skládá se ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje reálie jako vědu. Ta má vlastní historii, jsou zde různé definice a také moderní koncepce reálií. V praktické části je připraveno pět příprav pro učitele. Tyto přípravy obsahují různá cvičení rozvíjející všechny žákovské dovednosti. V této diplomové práci jsou také tabulky, obrázky a grafy.
Abstract in different language: The disertation deals with problem of lack of materials about Swiss life and institutions in schoolbooks. There are two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes life and institutions as a science. It has own history, there are different definitions, and modern conception of life and institutions. In the practical part, there are five school preparations for teachers. These preparations have different exercises, they develops all pupil´s skills. In the disertation, there are some pictures, charts and graphs.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Der Kanton Zug im landeskundlichen Deutschunterricht.PDFPlný text práce3,74 MBAdobe PDFView/Open
hajkova_vp.pdfPosudek vedoucího práce308,54 kBAdobe PDFView/Open
hajkova_op.pdfPosudek oponenta práce234,24 kBAdobe PDFView/Open
hajkova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce115,44 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12954

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.