Title: Nejčastěji používané jazykové prostředky k vyvolání humorného efektu
Other Titles: The most frequent language means used with the aim to reach humorous effect
Authors: Vrzal, Patrik
Advisor: Stašková, Naděžda
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14424
Keywords: lingvistické prostředky anglického humoru;humorný efekt;inkongruita;superiorita;teorie relaxace;fonetika;morfologie;grafologie;lexikologie;syntax;sémantika;pragmatika;promluva;registr;vtip;ambiguita;kategorie
Keywords in different language: linguistic means of English humour;humorous effect;incongruity;superiority;release theories;phonetics;morphology;graphology;lexicology;syntax;semantics;pragmatics;discourse;register;joke;ambiguity;categories
Abstract: Cílem práce je zjistit četnost lingvistických prostředků, které jsou používané za účelem dosažení humorného efektu. Práce obsahuje teoretickou část, která uvádí do problematiky lingvistických teorií humoru a rozebírá nejčastěji používanou klasifikaci teorií humoru. Práce dále obsahuje analýzu zvoleného materiálu, kde jsou teoretické poznatky využity v praxi.
Abstract in different language: The aim of this thesis is to discover the frequency of linguistic means that are used to reach humorous effect. The thesis contains a theoretical background section which describes the problematic of linguistic theories of humour and explains the most common classification of linguistic theories of humour. The thesis also contains a analysis of a selected source material, where the theoretical findings are applied in practice.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vrzal Undergraduate thesis.pdfPlný text práce691,06 kBAdobe PDFView/Open
Vrzal V.pdfPosudek vedoucího práce1,17 MBAdobe PDFView/Open
Vrzal O.pdfPosudek oponenta práce939,18 kBAdobe PDFView/Open
Vrzal P.pdfPrůběh obhajoby práce289,51 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/14424

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.