Title: | Ošetřovatelská péče o dialyzovaného pacienta |
Other Titles: | Nursing care of the dialyzed patient |
Authors: | Pašková, Kateřina |
Advisor: | Šafránková, Zuzana |
Referee: | Čagánková, Eliška |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/14803 |
Keywords: | dialýza;edukace;chronický dialyzační program;edukační plán;ošetřovatelská dokumentace |
Keywords in different language: | hemodialysis;education;chronic dialysis program;education plan;nursing documentation |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá edukací pacientů v chronickém dialyzačním programu. V práci je ověřováno, zda sestry pracující na dialyzačních odděleních považují edukaci pacientů za součást ošetřovatelské péče, zda edukují pacienty podle stanoveného edukačního plánu a v neposlední řadě, zda se o provedené edukaci vedou záznamy. V závěru práce je navržená edukační karta pro potřeby sester, které pracují na dialyzačním oddělení. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis deals with the education of patiens on chronic dialysis program. The author examined wheter nurses working in dialysis departmens consider patient education as part of nursing care, wheter educated patients according to established educational plan and, ultimately, wheter carried out by education recorded. At the end of thesis is suggested educational handout for the needs of nurses, who work at the dialyses department. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Katerina_Paskova pdf..pdf | Plný text práce | 802,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
PaskovaK_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 446,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
PaskovaK_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 963,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Paskova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 408,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/14803
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.