Title: Projektové vyučování angličtiny jako cizího jazyka na základní škole: Od teorie k praxi
Other Titles: Project-Based Learning of English as a Foreign Language in Primary Schools: From Theory to Practice
Authors: Hrušková, Věra
Advisor: Klečková, Gabriela
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15355
Keywords: projektová výuka;základní škola;plánování;výhody;nevýhody;průzkum;komiks
Keywords in different language: project-based learning;primary school;planning;advanatages;disadvantages;research;comics
Abstract: Práce se zabývá projektovou výukou na ZŠ. Teoretická část popisuje elementární znaky projektové metody a demonstruje její výhody a nevýhody. Další část je věnována plánování projektu a krokům, které jsou nezbytné pro úspěšnou realizaci projektu. Praktická část analyzuje data získaná na konkrétní ZŠ a prozkoumává atraktivitu projektové výuky mezi žáky a učiteli. Závěr práce komentuje slabé a silné stránky realizovaného projektu a navrhuje řešení jeho problematických částí.
Abstract in different language: The thesis deals with project method at primary school. The theoretical part describes the essential parts of the method and demonstrates its advantages and also disadvantages. The next part is dedicated to planning of the project and to steps needed for a successful realization of the project. The practical part analyzes the gathered data and investigates the atractiveness of PBL among learners and their teachers. The last part of the thesis comments weaknesses and also strenghth points of the project and suggests solution of its problematic parts.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MA_Thesis_Portal.pdfPlný text práce2,09 MBAdobe PDFView/Open
Hruskova V.pdfPosudek vedoucího práce534,53 kBAdobe PDFView/Open
Hruskova O.pdfPosudek oponenta práce1,01 MBAdobe PDFView/Open
Hruskova P.pdfPrůběh obhajoby práce331,68 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/15355

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.