Title: Vzdělávací úlohy pro výuku programování na SŠ pomocí systému LEGO Mindstorms NXT a RobotC
Other Titles: Educational exercises for teaching programming at a secondary school with LEGO Mindstorms NXT system and RobotC
Authors: Štrunc, Ladislav
Advisor: Jakeš, Tomáš
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15389
Keywords: LEGO Mindstorms NXT
RobotC
výuka
programování
střední škola
Keywords in different language: LEGO Mindstorms NXT
RobotC
education
programming
secondary school
Abstract: Diplomová práce představuje robotickou stavebnici LEGO Mindstorms NXT a zabývá se možnostmi jejího využití na středních školách. Pro tvorbu úloh bylo vybráno vývojové prostředí RobotC, které je v práci představeno. Dále jsou probírány možnosti výuky programování v RPV pro střední školy. Jsou vytvořeny cíle sady úloh a představena osnova/struktura látky. Součástí práce je vytvořená sada úloh.
Abstract in different language: In the thesis the options for use of the robotic construction set LEGO Mindstorms NXT at secondary schools is presented. The environment RobotC, described in the dissertation, was chosen for creation of student assignments. Additionally the options of schooling the programming in Framework Education Programme for secondary schools are discussed. The methodological objectives with a set of assignments and schooling scheme are created and presented.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dp_strunc.pdfPlný text práce2,52 MBAdobe PDFView/Open
Strunc - hodn..pdfPosudek vedoucího práce195,38 kBAdobe PDFView/Open
Strunc_posudek_oponenta.pdfPosudek oponenta práce517,79 kBAdobe PDFView/Open
Strunc - prot..pdfPrůběh obhajoby práce39,77 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/15389

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.