Title: | Vzdělávací úlohy pro výuku programování na SŠ pomocí systému LEGO Mindstorms NXT a RobotC |
Other Titles: | Educational exercises for teaching programming at a secondary school with LEGO Mindstorms NXT system and RobotC |
Authors: | Štrunc, Ladislav |
Advisor: | Jakeš, Tomáš |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15389 |
Keywords: | LEGO Mindstorms NXT RobotC výuka programování střední škola |
Keywords in different language: | LEGO Mindstorms NXT RobotC education programming secondary school |
Abstract: | Diplomová práce představuje robotickou stavebnici LEGO Mindstorms NXT a zabývá se možnostmi jejího využití na středních školách. Pro tvorbu úloh bylo vybráno vývojové prostředí RobotC, které je v práci představeno. Dále jsou probírány možnosti výuky programování v RPV pro střední školy. Jsou vytvořeny cíle sady úloh a představena osnova/struktura látky. Součástí práce je vytvořená sada úloh. |
Abstract in different language: | In the thesis the options for use of the robotic construction set LEGO Mindstorms NXT at secondary schools is presented. The environment RobotC, described in the dissertation, was chosen for creation of student assignments. Additionally the options of schooling the programming in Framework Education Programme for secondary schools are discussed. The methodological objectives with a set of assignments and schooling scheme are created and presented. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVD) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dp_strunc.pdf | Plný text práce | 2,52 MB | Adobe PDF | View/Open |
Strunc - hodn..pdf | Posudek vedoucího práce | 195,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Strunc_posudek_oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 517,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Strunc - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 39,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/15389
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.