Název: Finanční gramotnost v České republice a komparace přístupů k finančnímu vzdělávání ve vybraných zemích
Další názvy: Financial literacy in the Czech Republic and comparison of the approaches to financial education in selected countries
Autoři: Malíková, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Krechovská, Michaela
Oponent: Hanzlová, Marie
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18284
Klíčová slova: finanční gramotnost;finanční vzdělávání;finance;dotazníkové šetření;vysokoškolští studenti
Klíčová slova v dalším jazyce: financial literacy;financial education;finance;survey;university students
Abstrakt: Předložená práce je zaměřena na analyzování přístupů k finanční gramotnosti v zemích Visegrádské čtyřky a následné zhodnocení úrovně finanční gramotnosti studentů vysokoškolského studia v České republice. Diplomová práce je rozdělena do devíti kapitol. První kapitola se zabývá pojmem finanční gramotnost a jejími různými pojetími. Druhá až pátá kapitola zkoumá přístupy k finančnímu vzdělávání v zemích Visegrádské čtyřky. Šestá kapitola se věnuje komparaci ukazatelů finanční gramotnosti v analyzovaných zemích. Sedmá kapitola zkoumá výsledky dotazníkového šetření finanční gramotnosti mezi vysokoškolskými studenty v České republice. Osmá kapitola shrnuje celkové výsledky dotazníkového šetření a v poslední, deváté, kapitole jsou navržena doporučení ke zvyšování finanční gramotnosti vysokoškolských studentů.
Abstrakt v dalším jazyce: The presented thesis is focused on analysing of approaches to financial literacy in the countries of Visegrad group and on evaluation of a level of financial literacy of university students in the Czech Republic. The thesis is devided into nine chapters. The first chapter is focused on the term financial literacy and its various concepts. Next four chapters probe the approaches to financial education in the countries of Visegrad group. The sixth chapter is pursues the comparison of financial literacy indicators in selectet countries. The seventh chapter probes the results of questionnaire focused on financial literacy of university students in the Czech Republic. The eighth chapter summarizes questionnaire results and there are some recommendations suggested for university students financial literacy improving in the last chapter.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Malikova.pdfPlný text práce2,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-pv malikova.pdfPosudek vedoucího práce540,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-po malikova.PDFPosudek oponenta práce448,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-ob malikova.PDFPrůběh obhajoby práce171,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18284

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.