Title: Zhodnocení dodržování standardů kvality poskytovaných služeb ve vybraném franchisingovém řetězci
Other Titles: The evaluation of the compliance with the norms in the quality of the services provided in the selected franchise chain
Authors: Procházková, Alena
Advisor: Čechurová, Lenka
Referee: Janeček, Petr
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18367
Keywords: franchising;franchisingový řetězec potrefená husa;manuál;mystery shopping
Keywords in different language: franchising;franchise chain potrefená husa;manual;mystery shopping
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení a porovnání kvality poskytovaných služeb v restauracích franchisingového řetězce Potrefená husa. Teoretická část práce se zabývá především franchisingem, formou podnikání, na které je tato síť založena. Pomocí metody mystery shopping průzkumník dle předem připraveného záznamového archu pozoroval, zda byly během obsluhy dodržovány standardy manuálu, které jsou stanoveny franchisorem Pivovary Staropramen, s.r.o. Mystery shopping byl uskutečněn celkem ve třech restauracích, v Potrefené huse na Chodově, v Holešovicích a v Plzni. Po uskutečnění návštěv bylo provedeno vyhodnocení a porovnání mezi jednotlivými restauracemi. Na závěr jsou navržena doporučení, která by mohla zvýšit kvalitu poskytovaných služeb.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on the evaluation and comparison with the quality of the services provided in restaurants franchise chain Potrefená husa. The theoretical part is concerned with franchising mainly, the business method, on which this chain based. The researcher observed the right compliance with norms of manual during visits. The franchisor Pivovary Staropramen, s.r.o. prescribes these norms. Process of mystery shopping was followed according to research list, whis is important to mystery shopper. The mystery shopping was realized in three restaurants, Potrefená husa Chodov, Holešovice and Pilsen. After that the visits were evaluated and compared between individual restaurants. The conclusion proposes recommendation how to improve and raise the quality of services.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Prochazkova_Alena.pdfPlný text práce1,42 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Prochazkova_V.pdfPosudek vedoucího práce664,24 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Prochazkova_O.pdfPosudek oponenta práce706,02 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Prochazkova_P.pdfPrůběh obhajoby práce191,17 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18367

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.