Název: | Rozvoj dovednosti čtení nahlas na ZŠ Nýřany |
Další názvy: | Development of The Skills in Reading Aloud at The Nýřany Elementary School |
Autoři: | Draská, Eva |
Vedoucí práce/školitel: | Sovová, Pavla |
Datum vydání: | 2015 |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/18424 |
Klíčová slova: | čtenářská gramotnost;čtení nahlas;znaky čtenářského výkonu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | reading literacy;reading aloud;attributes of reading performance |
Abstrakt: | Téma diplomové práce je "Rozvoj dovednosti čtení nahlas na ZŠ Nýřany". V teoretické části se práce zabývá čtenářskou gramotností a jejím významem. S oporou o odbornou literaturu vymezuje i termíny čtení, čtenářská gramotnost, funkční gramotnost. Je zde vymezen vývoj čtenářských dovedností dětského čtenáře. V práci jsou popi-sovány některé používané metody nácviku čtení, konkrétně analyticko-syntetická, genetická a globální. Dále práce seznamuje s termínem čtení nahlas a radami jak s hlasitým čtením pracovat, a to nejen pro pedagogy. Praktická část seznamuje s projektem Páťák čte prvňákovi a s jeho možnostmi a přínosy. Je zde také uveden celý postup práce v projektu. Současně se v této práci uvádí výsledky výzkumu pořízených audio nahrávek dětí zúčastněných v projektu. Nahrávky byly podrobeny zkoumání z hlediska znaků kvality čtenářského výkonu. V práci je uveden i výsledný posun u všech dětí zúčastněné skupiny v dovednosti čtení nahlas. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The topic of diploma thesis is "Development of The Skills in Reading Aloud at The Nýřany Elementary School". The theoretical part deals with reading literacy and its meaning. It also explains terms reading, reading literacy, functional literacy. Progress of children reading skills is described. The thesis introduces techniques of learning reading analytic-synthetic, genetic, global. It also presents the term reading aloud and gives advices not only for teachers how to work with reading aloud. The practical part presents the project Fifth-grade child reads to first-grade child, its opportunities and benefits. It also shows the process of work in the project. The thesis indicates results of children audio record´s research. Recordings are investigated in terms of the quality attributes of reading performance. The thesis concludes in children´s final progress in the skills of reading aloud. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Eva_Draska_Rozvoj_dovednosti_cteni_nahlas_na_ZSNyrany.pdf | Plný text práce | 3,8 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Draska VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 41,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Draska OP.pdf | Posudek oponenta práce | 40,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Draska o.pdf | Průběh obhajoby práce | 11,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/18424
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.