Title: Firemní kultura - její role v implementaci strategie firmy
Other Titles: Corporate culture - its role in the implementation of company strategy
Authors: Zieglerová, Jana
Advisor: Jermář, Milan
Referee: Egerová, Dana
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18616
Keywords: firemní kultura;strategický plán;balanced scorecard;žádoucí firemní kultura
Keywords in different language: corporate culture;strategic plan;balanced scorecard;preferred corporate culture
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na firemní kulturu a její roli v implementaci strategie zvolené společnosti. Nejprve je představena vybraná společnost a provedena formulace strategického plánu společnosti včetně strategických cílů pro plánované období. Následuje analýza prostředí a její zhodnocení pomocí matic IFE a EFE. Součástí této části práce je výběr optimální strategie pro naplnění cílů společnosti. Další částí je implementace strategie pomocí metodiky Balanced Scorecard, která spočívá v rozpracování cílů do jednotlivých perspektiv. Nejdůležitější kapitolou je firemní kultura, především definování žádoucí firemní kultury, která podporuje strategický plán. Následně je provedena analýza stávající firemní kultury pomocí dotazníkového šetření. Výstupem předložené práce je porovnání žádoucí a stávající firemní kultury a vymezení návrhů a opatření pro dosažení žádoucí firemní kultury.
Abstract in different language: Diploma thesis focused on the corporate culture and its role in the implementation of company strategy. The first chapter presents the company as well as its strategic plan, including the company's strategic objectives for the planned period. Based on this, environmental analysis and its subsequent evaluation by the IFE and EFE matrix, follows. Then the optimal company strategy is selected in order to achieve the company´s objectives. Another part deals with the strategic implementation. In order to implement this strategy the Balanced Scorecard methodology is used. So that all company goals could be developed into particular perspectives. The most important part of this work is to define the preferred corporate culture, which would be able to support the company strategic plan. In the next chapter the current corporate culture is analyzed through the survey. The outcome of this work is the comparison between current and preferred corporate culture as well as suitable proposals and measures designed in order to achieve the preferred corporate culture.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Zieglerova.pdfPlný text práce4,66 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-DP_zieglerova_VP.pdfPosudek vedoucího práce603,58 kBAdobe PDFView/Open
oponent-DP_zieglerova_OP.pdfPosudek oponenta práce670,09 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-zieglerova_DP.PDFPrůběh obhajoby práce826,69 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18616

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.