Title: Představy čísla u dětí předškolního věku
Other Titles: Preschool children's conception of the number
Authors: Chalupová, Veronika
Advisor: Pěchoučková, Šárka
Referee: Hrabětová, Regina
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19790
Keywords: matematika;předškolní věk;předškolní vzdělávání;význam čísla;předmatematická výchova
Keywords in different language: mathematics;preschoolage;preschool education;significance of numbers;mathematical education in kindergarten
Abstract: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň číselných představ u dětí předškolního věku. V teoretické části je uvedena teorie, která se vztahuje k tématu dané práce, v metodologické části jsou vytvořeny úkoly, které ověřují rozvoj číselných představ u dětí předškolního věku v praxi. V experimentální části jsou zaznamenány výsledky experimentu. Je zde popsána i jeho úspěšnost a celkové zhodnocení všech úkolů.
Abstract in different language: The aim of the undergraduate thesis is to determinate the level of number ideas in preschool education. The theoretical part is about the theory which relates with the theme of the treatise, the methodological part presents tasks which check the level of number ideas in preschool education in practice. The experimental part records the results of the experiment and describes its success rate and rating of it.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bakalarskaprace.pdfPlný text práce1,68 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Hodnoceni Chalupova037.pdfPosudek vedoucího práce424,56 kBAdobe PDFView/Open
oponent-XXIV. Chalupova_Oponentni posudek bakalarske prace.pdfPosudek oponenta práce38,97 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Chalupova protokol074.pdfPrůběh obhajoby práce124,47 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19790

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.