Title: | Představy čísla u dětí předškolního věku |
Other Titles: | Preschool children's conception of the number |
Authors: | Chalupová, Veronika |
Advisor: | Pěchoučková, Šárka |
Referee: | Hrabětová, Regina |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19790 |
Keywords: | matematika;předškolní věk;předškolní vzdělávání;význam čísla;předmatematická výchova |
Keywords in different language: | mathematics;preschoolage;preschool education;significance of numbers;mathematical education in kindergarten |
Abstract: | Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň číselných představ u dětí předškolního věku. V teoretické části je uvedena teorie, která se vztahuje k tématu dané práce, v metodologické části jsou vytvořeny úkoly, které ověřují rozvoj číselných představ u dětí předškolního věku v praxi. V experimentální části jsou zaznamenány výsledky experimentu. Je zde popsána i jeho úspěšnost a celkové zhodnocení všech úkolů. |
Abstract in different language: | The aim of the undergraduate thesis is to determinate the level of number ideas in preschool education. The theoretical part is about the theory which relates with the theme of the treatise, the methodological part presents tasks which check the level of number ideas in preschool education in practice. The experimental part records the results of the experiment and describes its success rate and rating of it. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bakalarskaprace.pdf | Plný text práce | 1,68 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Hodnoceni Chalupova037.pdf | Posudek vedoucího práce | 424,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-XXIV. Chalupova_Oponentni posudek bakalarske prace.pdf | Posudek oponenta práce | 38,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Chalupova protokol074.pdf | Průběh obhajoby práce | 124,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19790
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.