Title: | Dítě s dvojí výjimečností |
Other Titles: | Child with dual exceptionality |
Authors: | Kovácsová, Kristína |
Advisor: | Kosíková, Věra |
Referee: | Brabcová, Dana |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19874 |
Keywords: | pervazivní vývojové poruchy;talent;nadání;asistent pedagoga;vzdělání;poruchy autistického spektra;kazuistika;výzkum;integrace |
Keywords in different language: | pervasive developmental disorder;talent;teaching assistant;education;autistic spectrum disorders;case study;research;integration |
Abstract: | Tato práce se zabývá dítětem s dvojí výjimečností a jeho integrací. Vysvětluje a popisuje typy poruch autistického spektra, jejich historii a diagnostiku, problematiku vzdělání a integraci těchto dětí. Závěrem práce je vypracování detailní kazuistiky chlapce na základě pozorovaných projevů ve škole spolu s výsledky z chlapcových vyšetření. |
Abstract in different language: | This thesis is aimed to research twice-exceptional children and their integration within education system. It tries to explain and describe types of autism spectrum disorders, its historical backgrounds and diagnostics, issues of education and integrate these children. Last section thesis represents boy's detailed case history, processed on the basis of observed behavioural manifests at school, accompanied with the results of his medical examinations. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP - Kristina Kovacsova.pdf | Plný text práce | 1,5 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Kovacsova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 352,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Kovacsova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 637,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Kovacsova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 135,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19874
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.