Title: Porovnání kvality stereopse u házenkářů a plavců
Other Titles: Comparison of stereopsis of swimmers and handball players
Authors: Blecha, Jan
Advisor: Salcman, Václav
Referee: Benešová, Daniela
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19967
Keywords: zrak;vizuální dráha;binokulární vidění;prostorové vidění;transfer;stereopse;mladší školní věk;the fly
Keywords in different language: vision;visual pathway;binocular vision;stereoscopic vision;transfer;stereopsis;elementary school age;the fly
Abstract: Bakalářská práce se zabývá porovnáním binokulárního vidění stereopse u začínajících závodních plavců a házenkářů ve věku od 5 - 10 let. Výzkumu se zúčastnilo 30 plavců bez rozdílu pohlaví z plaveckého oddílu Slávie VŠ Plzeň a 30 házenkářů (chlapci) z oddílu SSK Talent 90 Plzeň, kteří absolvovali standardizované testy na vyšetření stereoskopického vidění. Získaná data byla vyhodnocena s cílem posoudit kvalitu stereopse s ohledem na dané sportovní odvětví.
Abstract in different language: A bachelor´s work deals with the comparison of binocular vision stereopsis in start-competitive swimmers and handball players at the age of 5 - 10 years. 30 swimmers without distinction of sex in the swimming team Slavia VS Pilsen and 30 handball players (boys) of the team 90 SSK Talent Pilsen, who completed standardized tests for stereoscopic vision attended to the research. The data were analyzed in order to assess the quality of stereopsis with a consideration of the sports industry.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Porovnani kvality stereopse u hazenkaru a plavcu.pdfPlný text práce1,99 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-BLECHA J. VP.pdfPosudek vedoucího práce165,96 kBAdobe PDFView/Open
oponent-BLECHA J. OP.pdfPosudek oponenta práce159,63 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-BLECHA J..pdfPrůběh obhajoby práce75,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19967

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.