Název: | Příprava komponent pro e-kurz Konečné automaty a formální jazyky |
Další názvy: | Making of components for Finite Automata and Formal Languages e-course |
Autoři: | Hroch, Luděk |
Vedoucí práce/školitel: | Přibáň, Tomáš |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20026 |
Klíčová slova: | konečný automat;formální jazyk;gramatika;bezkontextový jazyk;zásobníkový automat;nedeterminismus;konfigurace;regulární výraz |
Klíčová slova v dalším jazyce: | finite automaton;formal language;grammars;context-free language;pushdown automaton;nondeterminism;configuration;regular expression |
Abstrakt: | Cílem této bakalářské práce je navrhnout komponenty pro e-kurz předmětu Konečné automaty a formální jazyky tak, aby demonstrovali jednoduchým interaktivním způsobem využití automatů v praktickém životě. V teoretické části práce jsou definovány pojmy z dané oblasti a slovní popisy praktických příkladů. Praktická část obsahuje vytvořené komponenty. Pro jejich zpracování byl využit programovací jazyk Scratch, který vhodně kombinuje jednoduchost a grafickou stránku výsledné animace. Tím bylo zajištěno vytvoření uživatelsky příjemných příkladů z jednotlivých definic. Na těchto příkladech si student předmětu sám může vyzkoušet použití probírané látky v praxi. Celkový počet komponent je osm, každá pro jinou kapitolu. Kapitoly zabývající se převody jsou řešeny pouze jako teoretický návod. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Main goal of this bachelor thesis is designing components for Finite automata and formal languages course. These components have to demonstrate usage of finite automata in real life in an easy and interactive way. In the teoretical part are definitions of finite automata notions and descriptions of practical examples. In the practical part are created components. It was used programming language Scratch for components processing. It conveniently combines simplicity with graphic animation. There were created user friendly examples from individual definitions by using Scratch. On these examples can students themselves try to use study curriculum in practice. There are eight components - one of them for a different chapter. Chapters dealing with transfers are solved only in theory as instructions for use. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Hroch.pdf | Plný text práce | 1,77 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Hodnoceni Hroch.pdf | Posudek vedoucího práce | 55,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Posudek_Hroch.pdf | Posudek oponenta práce | 385,74 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Hroch protokol158.pdf | Průběh obhajoby práce | 322,4 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/20026
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.