Title: Možnosti výtvarných činností v rozvoji prostorové představivosti ve výtvarné výchově předškoláků
Other Titles: Options art activities in the development of spatial imagination in art education preschool
Authors: Bradnová, Hana
Advisor: Podlipský, Rudolf
Referee: Lukavský, Jindřich
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20046
Keywords: vývoj dítěte předškolního věku;charakteristika a rozvoj prostorové představivosti;vnímání prostoru;zobrazení prostoru;analýza děl
Keywords in different language: development of preschool-age children;characteristic and progress of three-dimensional imagination;space perception;space depiction;analysis of artwork
Abstract: Bakalářská práce pojednává o rozvoji prostorové představivosti u dětí předškolního věku. Je zaměřena na tvorbu výtvarných úkolů, které mají za úkol přispět k tomuto rozvoji. V teoretické části se zabývá vývojem dítěte a tím, jak děti prostor vnímají a zobrazují. Dále se zabývá analýzou jejich výtvarných děl.
Abstract in different language: The bachelor's work is about development of three-dimensional imagination with preschool children. It is focused on creation of artwork tasks with an objective to contribute to the development. Theoretical part looks into child's general development and the way children perceive space and depict it. Futher on, it deals with analysis of children'artwork.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Bradnova.pdfPlný text práce8,31 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-SCAN - Bradnova Hana - vedouci - Podlipsky - 2015.pdfPosudek vedoucího práce847,24 kBAdobe PDFView/Open
oponent-SCAN - Bradnova Hana - oponent - Lukavsky - 2015.pdfPosudek oponenta práce1,48 MBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Prubeh obhajoby - Bradnova Hana 2015.pdfPrůběh obhajoby práce530,88 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/20046

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.