Název: | Průřezová témata RVP ZV ve výtvarné výchově na 1. stupni |
Další názvy: | Cross-cutting themes in the art education at the first grade of the primary school |
Autoři: | Pechmanová, Eva |
Vedoucí práce/školitel: | Uhl Skřivanová, Věra |
Oponent: | Slavík, Jan |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20077 |
Klíčová slova: | výtvarná výchova;rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání;školní vzdělávací program základního vzdělávání;vzdělávací obsah výtvarné výchovy;výchovné a vzdělávací strategie výtvarné výchovy;průřezová témata |
Klíčová slova v dalším jazyce: | art education;general educational program for primary school;educational program of basic education;the educational content of art education;educational strategies art education;cross-cutting themes |
Abstrakt: | Diplomová práce se věnuje integraci průřezových témat do hodin výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou objasněny pojmy RVP ZV, vzdělávací cíle, vzdělávací obsah a výtvarný úkol. Poté jsou definovány klíčové kompetence, které jsou na základě obsahového přístupu rozepsány v konkrétní aplikovatelné cíle v praxi. Samostatnou kapitolou jsou dále průřezová témata, která jsou usouvztažněna k očekávaným výstupům RVP ZV a ke konkretizovaným očekávaným výstupům. Stěžejním místem této práce je výzkum, který se zaměřuje na kvalitativní analýzu výuky v praxi třech vybraných škol. Výzkumné šetření začíná analýzou ŠVP daných škol z hlediska zanesení konkrétních obsahů průřezových témat RVP ZV do vzdělávacích obsahů předmětu výtvarná výchova. Poté jsou v třídních knihách konkrétních ročníků vybrány vyučovací jednotky výtvarné výchovy, ve kterých došlo k integraci průřezových témat. Analyzováním těchto hodin výtvarné výchovy jsou nalezeny odpovědi na výzkumné otázky, které se týkají uplatňování mezipředmětových vazeb a zařazování výtvarných úkolů na zkoumaném vzorku. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis deals with the integration of the cross-cutting themes in art education lessons on First grade of primary school. This work is divided into two parts, theory and research. The theoretical section explains the concepts RVP ZV, educational goals, educational content and creative task. After are defined core competencies, which are described on the basis of specific content approach goals applicable in practice. A separate chapter is further cross-cutting themes that I tried to relating the expected and actual outcomes. The main point of this work is research, which focuses on qualitative analysis of teaching practice at three choosed basic schools.The survey begins by analyzing the ŠVP of schools in terms in terms of specific content sectional topics RVP ZV educational content to art education. The research begins with an analysis of the ŠVP of schools. Then there are in the class register in the concrete class grade chosen teaching art unit in which there the integration of cross-cutting themes. By analyzing these hours I was looking for art education answers to research questions concerning the application of interdisciplinary links and assigning creative tasks to research sample. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Prurezova temata RVP ZV ve vytvarne vychove na 1. stupni.pdf | Plný text práce | 9,64 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-SCAN - Pechmanova Eva - vedouci - Uhl Skrivanova - 2015.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,17 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-SCAN - Pechmanova Eva - oponent - Slavik - 2015.pdf | Posudek oponenta práce | 1,69 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Prubeh obhajoby - Pechmanova Eva 2015.pdf | Průběh obhajoby práce | 731,38 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/20077
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.