Title: | Systémy aktivního tlumení automobilu |
Other Titles: | Systems of active suspension in automotive application |
Authors: | Fencl, Jakub |
Advisor: | Kindl Vladimír, Ing. Ph.D. |
Referee: | Pechánek Roman, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/23110 |
Keywords: | tlumič;automobil;aktivní tlumení;lineární elektromagnetický motor;čtvrtinový model automobilu;magnetoreologická kapalina;pružina;pneumatické tlumení;hydraulické tlumení |
Keywords in different language: | damper;car;active suspension;linear electromagnetic motor;quater car model;magneto-rheological fluid;spring;air suspension;hydraulic suspension |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití aktivního tlumení v automobilech. Čtvrtinový model definuje chování aktivního a pasivního systému tlumení. Dochází zde k základní analýze aktivního tlumení, které se v současné době využívají v automobilovém průmyslu. Práce popisuje lineární motor, jeho stavbu, princip a využití v aktivním tlumení. |
Abstract in different language: | The bachelor theses deals with possibilities of application the vehicle actvie suspension system. Quarter car model defines the behaviour of active and passive suspension system. The theses analyzes the principle of active suspension system, which is used in the automotive industry nowadays. The theses describes the construction, principles and application of linear motor in actvie suspension system. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KEV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Jakub_Fencl.pdf | Plný text práce | 1,56 MB | Adobe PDF | View/Open |
067060_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 297,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
067060_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 390,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
067060_hodnoceni.pdf | Průběh obhajoby práce | 180,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/23110
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
search
navigation