Title: Metodika cézannovské malby ve škole - vlastní výtvarná práce pedagogickou reflexí a jejím pilotním ověřením.
Other Titles: Methodology of Cezanne painting in the pedagogical use with the pilot verification.
Authors: Todtová, Libuše HLAVÁČKOVÁ
Advisor: Vančát Jaroslav, Doc. PhDr. Ph.D.
Referee: Zikmundová Vladimíra, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24077
Keywords: barva;barevný ekvivalent;ralační malba
Keywords in different language: color;colourful equivalent;relational painting
Abstract: Paul Cézanne a jeho tvorba v kontextu doby. Vliv Cézannova pozdního díla na další vývoj moderního umění a formování tohoto vlivu v nová hnutí a směry. Analýza Cézannova pozdního díla a děl jeho následovníků z hlediska uplatnění relační stavby jeho obrazů v metodice výuky.Teoretické aplikace uplatněné v mé vlastní tvorbě. Teoretické a praktické poznatky cézannovské metodiky získané ve výuce žáků a zhodnocené v rámci mé pedagogické činnosti.
Abstract in different language: Paul Cézanne´s life and his artistic development in the context of his period.The next part studies the Cézanne´s impact on the futher development of the modern art which evolved into new movements. There´s analysis relates to Cézanne´s late work jointly his followers of art in viewpoint use relational structural painting and using of them in pedagogical methodology. The thesis concerns my own art work and its theoretical application in my pedagogical activities.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP-diplomka2016.pdfPlný text práce1,44 MBAdobe PDFView/Open
SCAN_Hlavackova Todtova Libuse_vedouci_Vancat_2016.pdfPosudek vedoucího práce1,42 MBAdobe PDFView/Open
SCAN_Hlavackova Todtova Libuse_oponent_Zikmundova_2016.pdfPosudek oponenta práce1,32 MBAdobe PDFView/Open
Prubeh obhajoby - Hlavackova Todtova Libuse_2016.pdfPrůběh obhajoby práce565,44 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24077

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.