Title: Vizualita v televizní reklamě se zdravotnickou tématikou
Other Titles: Visuality in television advertising with medical theme
Authors: Broumská, Jana
Advisor: Mašek Jan, PhDr. Ph.D.
Referee: Zikmundová Vladimíra, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24082
Keywords: vizualita;reklama;analýza;komunikát;etika;výchova;
Keywords in different language: visual representation;commercial;analysis;utterance;ethics;educationa;
Abstract: Diplomová práce na téma Vizualita v reklamě se zdravotnickou tématikou se zabývá analýzou vizuality tří vybraných reklamních klipů, jejichž obsah je věnován zdravotnické tématice. Reklamní spoty byly prezentovány v českých veřejnoprávních i privátních televizních kanálech. Práce začíná popisem historie reklamy, na kterou navazují kapitoly vysvětlující odborné pojmy, týkající se definování reklamy, její základní klasifikace a psychologie reklamy, včetně manipulativních prvků. Hlavní část této práce je věnována sémiotické analýze již zmíněných reklamních spotů. Nakonec je mediálně pedagogická část, kde se nachází návrh přednášky, kterou lze použít v hodinách Výchovy ke zdraví. Jejím úkolem je seznámit veřejnost s reklamními spoty, které jsou vhodné pro výchovu dětí a mládeže či naopak nevhodné z hlediska psychosomatického vývoje.
Abstract in different language: The thesis Visual representation of television commercials on medical subjects deals with an analysis of the visual representation of three selected commercial clips on medical subjects. The commercial clips were shown on the Czech public and independent television channels. The thesis begins with a description of the history of commercials, following chapters deal with an explanation of technical terms of the definition of a commercial, its basic classification and psychology of a commercial, including manipulative elements. The main part of the thesis deals with a semiotic analysis of the above-mentioned commercial clips. The concluding section comprises a media-pedagogical part including a draft of a lecture which can be used in the Health Education lessons. The purpose of the lecture is to acquaint the general public with commercial clips appropriate to education of children and teenagers or, on the contrary, inappropriate to their psychosomatic development.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Broumska-Jana_DP_1_0_tisk.pdfPlný text práce3,52 MBAdobe PDFView/Open
SCAN_Broumska Jana_vedouci_Masek_2016.pdfPosudek vedoucího práce944,68 kBAdobe PDFView/Open
SCAN_Broumska Jana_oponent_Zikmundova_2016.pdfPosudek oponenta práce1,28 MBAdobe PDFView/Open
Prubeh obhajoby - Broumska Jana_2016.pdfPrůběh obhajoby práce511,77 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24082

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.