Název: | Poskytování sociální opory dítěti, dětem v prostředí MŠ v Plzni |
Další názvy: | Provision of Social Support for Children of Kindergarten |
Autoři: | Steinlechner, Nikola |
Vedoucí práce/školitel: | Šafránková Dagmar, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24466 |
Klíčová slova: | sociální opora;sociální emocionální opora;prosociální chování;empatie;altruismus;předškolní věk;mateřská škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | social reliance;social emocional reliance;prosocial behaviour;empathy;altruism;preschool age;kindergarten |
Abstrakt: | Bakalářská práce je věnována tématu poskytování sociální opory dětem v prostředí MŠ v Plzni. Teoretická část se věnuje sociální opoře, jejím druhům, úrovním a situacím, které vyžadují pomoc. Dále je zde zmíněno prosociální chování, empatie, altruismus a také charakteristika emočního vývoje dítěte předškolního věku. Praktická část zpracovává výsledky výzkumné sondy, která za pomoci metody polostrukturovaného hloubkového rozhovoru zjišťuje, jak poskytují učitelky MŠ v Plzni dětem emocionální sociální oporu a jakým způsobem vedou děti k prosociálnímu chování. Z výzkumu vyplynulo, že učitelky poskytují dětem emocionální sociální oporu tak, že se je snaží uklidnit, vyslechnout, jsou k nim empatické, ale také dbají na jejich přátelský vzájemný vztah. K prosociálnímu chování vedou děti pomocí různých aktivit, společně daných pravidel či názorného materiálu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The subject of this bachelor thesis is devoted to the social reliance of children in kindergartens environment in Pilsen. The theoretical part is devoted to the social support, its parts and levels and it deals with situations that require assistance as well. There is also mentioned prosocial behaviour, empathy, altruism and also a characteristic emotional development of preschool age. The practical part presents results of research probe which are based on the method of interview. It determines how teachers in kindergartens in Pilsen provide children emotional social reliance and how they lead them to the prosocial behavior. The research showed that teachers provide emotional social support for children by way of trying to calm them down, hear them, teachers are empathetic and they pay attention to their friendly relationship. Teachers use various activities, relevant rules and or illustrative materials which lead children to the prosocial behaviour. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace, Nikola Steinlechner (k tisku) PDF.pdf | Plný text práce | 461,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Steinlechner VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 972,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Steinlechner OP.pdf | Posudek oponenta práce | 1,04 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Steinlechner O.pdf | Průběh obhajoby práce | 386,29 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24466
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.