Title: | Multimediální technologie v mateřské škole |
Other Titles: | Multimedia technology in the kindergarten |
Authors: | Verbovský, Martin |
Advisor: | Krotký Jan, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Honzíková Jarmila, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24492 |
Keywords: | multimediální technologie;mateřská škola;tablet;interaktivní tabule;počítač;předškolní děti;multimédia;interaktivní multimédia |
Keywords in different language: | multimedia technology;kindergarten;tablet;interactiv whiteboard;computer;preschool children;multimedia;interactive multimedia |
Abstract: | Bakalářská práce zpracovává téma Multimediální technologií v mateřské škole. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu multimédia a interaktivní média. Dále se práce zabývá tím, jak na multimediální technologie pohlíží Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, konkrétně zkoumá konkretizované očekávané výstupy. Dále se zabývá pohledem profesních kompetencí učitele mateřské školy na multimediální technologie. Práce se zabývá také multimediálními zařízeními, která by bylo možno použít v mateřské škole (konkrétně se zabývá interaktivní tabulí, tabletem a počítačem). Praktická část bakalářské práce je orientována na průzkum situace v mateřských školách ohledně materiálního vybavení škol a postoji učitelů a učitelek v těmto technologiím. |
Abstract in different language: | Bachelor work contains the topic of multimedia technology in kindergarten. The theoretical part gives the definition of multimedia and interactive media. Then the paper discusses how multimedia technology looks Framework educational program of preschool education, specifically examines concretized the expected outcomes. Further, it discusses the perspective of professional competencies of kindergarten teachers on multimedia technology. The work also deals with multimedia devices that could be used in kindergarten (specifically deals with interactive whiteboards, tablet and computer). The practical part is focused on examining the situation in kindergartens regarding material equipment of schools and the attitudes of teachers in these technologies. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Verbovsky_Martin.pdf | Plný text práce | 1,59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni vedouciho BP_Verbovsky.pdf | Posudek vedoucího práce | 52,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek oponenta BPVerbovsky.pdf | Posudek oponenta práce | 29,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol Verbovsky319.pdf | Průběh obhajoby práce | 205,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24492
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.