Title: Návrh 4-dobého spalovacího motoru pro hybridní vozidlo
Other Titles: 4-Stroke engine for hybrid vehicle
Authors: Marchevka, Petr
Advisor: Němec Ladislav, Doc. Ing. CSc.
Referee: Novák David, Ing.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/25250
Keywords: spalovací motor;konstrukce;pevnostní výpočet;hybridní vozidlo
Keywords in different language: combustion engine;construction;stress analysis;hybrid electric vehicle (hev);fem
Abstract: Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem čtyřtaktního, 2 válcového přeplňovaného motoru. Navrhovaný motor je konstruován jako součást pohonné jednotky pro hybridní vozidlo. Hlavním cíle práce byl návrh klikové soustavy, hlavy motoru a bloku motoru. Práce také obsahuje rešeršní část zabývající se popisem konfigurace hnacího ústrojí hybridních vozidel. Výpočtová analýza je primárně zaměřena na pevnostní kontrolu ojnice. Výpočtová analýza, modelování a výkresy byly provedené v prostřední programu SIEMENS NX 10.
Abstract in different language: The diploma thesis deals with a conceptual design of a 4- stroke, 2 cylinder in-line turbocharged engine for an hybrid electric vehicle. The main purpose of this work is the design of a crankshaft assembly, a cylinder head and an engine block. Thesis includes a background research of the various HEV powertrain configuration. Calculation analysis is mainly focused on the connection-rod stress analysis. The numerical analysis, modeling and drawing were performed in SIEMENS NX 10 software environment.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KKS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diploma_thesis_Marchevka_.pdfPlný text práce5,53 MBAdobe PDFView/Open
Marchevka - posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce805,15 kBAdobe PDFView/Open
Marchevka - posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce812,39 kBAdobe PDFView/Open
Marchevka.pdfPrůběh obhajoby práce274,94 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/25250

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.