Název: | Využití manipulativní geometrie jako dílčího diagnostického prostředku v oblasti kognitivních funkcí |
Další názvy: | The Use of Geometry Manipulatives as a Partial Diagnostic Tool in Measuring Cognitive Functions |
Autoři: | Trtíková, Petra |
Vedoucí práce/školitel: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27401 |
Klíčová slova: | předškolní věk;předškolní vzdělávání;diagnostika předškolního dítěte;kognitivní funkce;předmatematická výchova;manipulativní geometrie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool age;preschool education;evaluation of preschool child;cognitive functions;pre-math education;geometry manipulatives |
Abstrakt: | Práce se zabývá možnostmi, jak použít manipulativní geometrii jako dílčího prostředku diagnostiky u předškolních dětí v různých oblastech poznávacích funkcí. Záměrem práce je rovněž poukázat na široké, rozmanité a smysluplné využití manipulativní geometrie v předškolním období. Teoretická část shrnuje poznatky z odborné literatury v tématech; charakteristiky předškolního věku, diagnostiky předškolního dítěte a předmatematické výchovy. V metodologické části bylo stanoveno sedm úkolů vztahujících se k manipulaci s předměty v oblasti geometrických představ, na základě jejichž plnění byly získávány informace o stupni rozvoje a zralosti sledovaných dětí ve vymezených oblastech poznávacích funkcí. V experimentální části je popsána realizace těchto úkolů s 10 dětmi ve věku pět až šest let. Jsou zde zaznamenány výsledky jednotlivých dětí i celé skupiny v daných úkolech, které jsou dále vyhodnocovány tak, aby umožňovaly učiteli tvořit individuální vzdělávací přístup k jednotlivým dětem i celé skupině. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis is focusing on the possibilities how to us geometry manipulatives as a partial tool for evaluation of preschool children in different areas of cognitive functions. The purpose of this thesis is to highlight the wide, diverse and meaningful use of geometry manipulatives in preschool years. The theoretical part summarizes the findings from the specialized literature on the topics; characteristics of preschool age, evaluation of preschool children and pre-math education. The methodological part defines seven tasks related to the handling of objects in the field of geometric concepts. The level of development and maturity of the children monitored in specific areas of cognitive functions was based on the performance of these tasks. The experimental part describes the implementation of these tasks with 10 children between the age of five and six. The results of individual children and groups in these tasks are reported and evaluated to allow teachers to create individualized educational approach for individual children and the whole group. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP - Petra Trtikova - ZCU.pdf | Plný text práce | 2,94 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Trtikova hodnoceni392.pdf | Posudek vedoucího práce | 721,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Trtikova posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 2,02 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Trtikova protokol444.pdf | Průběh obhajoby práce | 435,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/27401
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.