Title: Kreativní práce s chybou ve výuce německého jazyka na středních školách v ČR.
Other Titles: Creative work with mistakes in German language lessons at Czech secondary schools.
Authors: Kabíčková, Magdalena
Advisor: Salcmanová Eva, Mgr.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28021
Keywords: daf-unterricht;fehler;fehlerkorrektur;fehlertherapie;kreativer umgang mit fehlern;fehlerursachen
Keywords in different language: daf-learning;mistakes;slips;errors;correction;therapy;creative work with mistakes;reasons for mistakes
Abstract: Diplomová práce se zabývá kreativní prací s chybou ve výuce německého jazyka na českých středních školách. Práce sestává ze dvou částí. První část, teoretická, je zaměřena na vysvětlení pojmů a termínů, které umožní čtenáři snazší pochopení textu. Definuje chybu a klasifikuje ji z různých úhlů pohledu za užití různých kritérií. Tato část práce také analyzuje do hloubky příčiny chyb, jejich určení, korekci, terapii či toleranci. Druhá část práce, a to praktická, zahrnuje průzkum provedený na českých středních školách, vyhodnocuje ho pomocí diagramů a vyvozuje závěry, které jsou dále užity pro vznik nových didakticko-metodických materiálů, konkrétně pracovních listů pro kreativní práci s chybou ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Výsledkem práce s těmito materiály je eliminace chyb v dalším procesu osvojování německého jazyka českými žáky.
Abstract in different language: The theme of the master´s thesis is the creative work with mistakes in German language lessons at Czech secondary schools. The thesis consists of two main parts. The first one, the theoretical, is focused on the term explanation, enabling the reader to understand the text better. It defines mistakes distinguishing them from errors and slips; it gives its definitions and classifications from various points of view using different criteria. It also goes into depth considering the cause, correction, indication, therapy and tolerance in the field of mistakes. The second significant part follows. It includes the questionnaire with its diagrams of answers and commentaries. The outcomes are processed and implied into the exercises, which work with mistakes in creative and therapeutic way. They are designed to be used at Czech secondary schools to correct mistakes and make use of the opportunity of the mistake therapy. It aims at the elimination of making mistakes in the further process of German language learning.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Magdalena Kabickova, Kreativer Umgang mit Fehlern im DaF-Unterricht an tschechischen Mittelschulen, 2017.pdfPlný text práce7,25 MBAdobe PDFView/Open
Kabickova_vp.pdfPosudek vedoucího práce1,4 MBAdobe PDFView/Open
Kabickova_op.pdfPosudek oponenta práce1,04 MBAdobe PDFView/Open
Kabickova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce358,43 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28021

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.