Title: Výchova dětí, rodičovství a gender v současné společnosti
Other Titles: Education of children, parenthood and gender in contemporary society
Authors: Škrabal, Radovan
Advisor: Jakoubková Budilová Lenka, Mgr. Ph.D.
Referee: Bednárová Lenka, Mgr.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28505
Keywords: rodina;gender;vzdělání;dělba práce
Keywords in different language: doplnit
Abstract: Ve své bakalářské práci se budu věnovat rodičovské roli z perspektivy genderu a jeho vlivu na aktéry v průběhu času od prenatálního období až po socializaci potomka. Nejviditelnějším rozdílným přístupem k rodičovství je v současné společnosti, i přes vzrůstající a sílící emancipační tendence, snaha o trvalé ukotvení žen v domácím prostředí, které ženám znemožňuje společenskou interakci a spoluúčast na dělbě práce. Cílem mojí práce bude srovnání přístupu k rodičovství a výchově dětí u generace osob, jejichž děti se narodily v letech 1975-1985, a přístupu k této problematice v generaci těchto dětí (jejichž děti se narodily v rozmezí let 2000 2015). Pokusím se popsat shody a rozdíly genderových rolí tohoto období rodičovství a raného dětství. Práce bude založena na terénním šetření využívajícím metodu pozorování a nestrukturovaných rozhovorů se zástupci obou sledovaných generací. Místem výzkumu bude menší město v okolí Prahy. Teoretickým podložím práce bude sociologická a antropologická teorie rodiny a genderu.
Abstract in different language: doplnit
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace Radovan Skrabal F12B0068K.pdfPlný text práce587,47 kBAdobe PDFView/Open
Skraba posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce918,96 kBAdobe PDFView/Open
Skrabal_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce505,43 kBAdobe PDFView/Open
Skrabal posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce1,39 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28505

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.