Title: Porovnání úrovně pohybových předpokladů u vybrané skupiny dětí mladšího školního věku v České republice a ve Španělsku
Other Titles: Comparison level of movement assumptions in selected group of children young school age in Czech republic and Kingdom of Spain
Authors: Pařízek, Lukáš
Advisor: Salcman Václav, Mgr. Ph.D.
Referee: Benešová Daniela, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28765
Keywords: pohybové předpoklady;mladší školní věk;bmi;česká republika;španělsko
Keywords in different language: physical assumptions;young school age children;bmi;czech republic;spain
Abstract: Cílem bakalářské práce bylo porovnat úroveň pohybových předpokladů u vybrané skupiny dětí mladšího školního věku v České republice a ve Španělsku. Pro účely testování byla využita upravená testová baterie sloužící projektu Kids in Motion. Upravená testová baterie se skládala ze sprintu na 20 metrů, driblování s míčem na obrácené lavičce, výskoku z místa do výšky, výdrži ve shybu a 6 minutového běhu. Soubor probandů byl složen z 31 českých dětí a 48 španělských dětí.
Abstract in different language: The aim of bachelor thesis was to compare the level of physical assumptions in selected groups of young school age children in Czech Republic and Spain. For the purpose of research was used modified test battery from Kids in Motion project. Modified test battery consised of "20 m sprint", "Pitching the ball", "High jump", "Holding while hanging" and "6 minutes run". The probands were 31 Czech children and 48 Spanish children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Lukas-Parizek.pdfPlný text práce2,2 MBAdobe PDFView/Open
Parizek L. - VP.pdfPosudek vedoucího práce170,34 kBAdobe PDFView/Open
Parizek L. - OP.pdfPosudek oponenta práce166,83 kBAdobe PDFView/Open
Parizek L..pdfPrůběh obhajoby práce70,43 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28765

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.