Title: Analýza marketingových aktivit v cestovním ruchu - JK Pegas Děpoltovice
Other Titles: The analysis of marketing activities in tourism - JK Pegas Děpoltovice
Authors: Chrástková, Soňa
Advisor: Česal, Pavel
Referee: Tlučhoř, Jan
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3100
Keywords: marketing;cestovní ruch;SWOT analýza;agroturistika;koně
Keywords in different language: marketing;tourism;SWOT analysis;agrotourism;horses
Abstract: Předložená práce je zaměřena na agroturistické centrum JK Pegas Děpoltovice. Agroturistikou se zabývá z toho důvodu, že začíná být v dnešní době velmi oblíbeným odvětvím cestovního ruchu. Teoretická část je aplikována do praxe. Práce je podložena statistickými údaji. Je provedena charakteristika subjektu a jeho poskytovaných služeb spolu s marketingovým mixem a analýzou prostředí. Tyto jednotlivé části práce byly nezbytné pro naplnění jejich cílů, tedy sestavení SWOT analýzy a následné navržení zlepšujících opatření. Ta vycházejí ze slabých stránek subjektu a příležitostí na trhu. Nejvíce rozebíraným problémem subjektu je nedostatečná propagace s malým geografickým pokrytím. Návrh na zlepšení se zabývá zapojením subjektu do nového programu Prázdniny na venkově. Dále je kladen důraz na zlepšení kvality webových stránek subjektu, na rozšíření poskytovaných služeb a propagačních materiálů.
Abstract in different language: The present work is focused on the agricultural centre JK Pegas Děpoltovice. It deals with agriculture as it starts to be a very favourite branch of tourism nowadays. The theoretical part is applied in practice. The thesis is based on statistic figures. The description of the subject and its provided services together with the marketing mix and the analysis of environment are given. These individual parts of the thesis were necessary for fulfilling their objectives, and thus putting together the SWOT analysis and subsequent plan of improving measures. They proceed from the poor aspects of the subject and the opportunity on the market. The most analysed problem of the subject is an insufficient propagation with a small geographical coverage. The proposal for improvement concerns with involvement the subject into a new programme Holidays in the country. Furthermore, the emphasis is put on improving the quality of web pages of the subject, for broadening provided services and promotional materials.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chrastkova Sona 2012.pdfPlný text práce3,61 MBAdobe PDFView/Open
Chrastkova v.PDFPosudek vedoucího práce201,12 kBAdobe PDFView/Open
Chrastkova o.PDFPosudek oponenta práce203,48 kBAdobe PDFView/Open
PDF(1).Chrastkova o.PDFPrůběh obhajoby práce92,41 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3100

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.