Název: Příprava a realizace hudebně dramatické pohádky v mateřské škole
Další názvy: Arrangement and execution music and dramatic fairy tale in kindergarten
Autoři: Páníková, Petra
Vedoucí práce/školitel: Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc.
Oponent: Bezděk Jiří, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31633
Klíčová slova: předškolní vzdělávání;hudebně dramatická pohádka;metodický materiál;integrace vzdělávacích oblastí;realizace v mateřské škole
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool education;music and dramatic fairy tale;methodical material;integration of educational areas;realization in kindergarten
Abstrakt: Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo na základě teoretických poznatků zpracovat metodický materiál využitelný v předškolním vzdělávání jako součást tematických celků. Pomocí hudebně dramatických a literárních prvků pak ukázat možnosti propojení všech oblastí RVP PV s pohádkovým příběhem a následně celý projekt zrealizovat s dětmi předškolního věku. Tematický blok rozvíjí základní hudební schopnosti a dovednosti dítěte. Velký důraz klade na jeho osobnostní a sociální rozvoj, přispívá k budování kladných charakterových vlastností a kolektivních citových vztahů. Základem všech činností je vlastní prožitek, prostřednictvím kterého dítě poznává samo sebe a získává tak zkušenost, která ovlivňuje jeho osobnost a sebedůvěru. Hudebně dramatický program byl následně realizován ve dvou mateřských školách s vidinou jeho dalšího využití ve výchovně vzdělávací práci pedagogů.
Abstrakt v dalším jazyce: The main aim of my thesis was to elaborate on the basis of the theoretical knowledge methodical material usable in pre-school education as part of thematic units. Using musical dramatic and literary elements to show the possibilities of interconnection of all areas of RVP PV with fairy tales and then to realize the whole project with pre-school children. The thematic block develops the basic musical abilities and skills of the child. He places great emphasis on his personality and social development, contributes to the building of positive characteristics and collective emotional relationships. The basis of all activities is the own experience through which the child recognizes himself and gains experience that affects his personality and self-confidence. The musically dramatic program was subsequently implemented in two nursery schools with the vision of its further use in pedagogical education.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Petra Panikova bakalarska prace.pdfPlný text práce2,54 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Panikova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce1,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Panikova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce829,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby_Panikova Petra_2018_0.pdfPrůběh obhajoby práce384,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31633

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.