Název: | Podpora školní připravenosti dětí s mentálním postižením na vybrané MŠ v Plzeňském kraji |
Další názvy: | Support of school readiness for children with mental disability in the selected kindergarten in the region of Pilsen |
Autoři: | Antošová, Markéta |
Vedoucí práce/školitel: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31666 |
Klíčová slova: | děti;mentální postižení;mateřská škola;podpora;školní připravenost |
Klíčová slova v dalším jazyce: | children;mental disability;kindergarten;support;school readiness |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá podporou školní připravenosti dětí s mentálním postižením na vybrané MŠ v Plzeňském kraji. Práce je rozdělena na dvě části, teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. V těch se věnujeme mentálnímu postižení, vývoji dítěte bez postižení a s mentálním postižením a školní zralosti a připravenosti těchto dětí. V praktické části jsou kazuistické příběhy, diagnostické archy a vyhodnocení výsledků diagnostického šetření určeného pro děti s mentálním postižením, rozhovor s učitelkou, metody a postupy, které rozvíjí schopnosti a dovednosti dítěte. Sběr dat byl uskutečněn pozorováním, rozhovorem, dotazníkem a nahlížením do poradenské a lékařské dokumentace. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This Bachelor thesis is dealing with support of the school readiness of children with mental disability in particular kindergarten in Pilsen region. This thesis is divided into two parts theoretical and practical one. Theoretical part contains four chapters. In these chapters we are dealing with mental disability, evolution of the child with and without mental disability, school maturity a readiness. Practical part contains casuistic reports, diagnostic sheets, evaluation of results of diagnostic research designed for the children with mental disability, interview with the teacher, methods and procedures which improves abilities and skills of the child. Collection of the data was performed by watching, interviewing, by the questionnaire and by overviewing of the advisory and medical documentation. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Marketa Antosova-Bakalarska prace.PDF | Plný text práce | 2,15 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Antosova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,1 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Antosova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 1,16 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Antosova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 361,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/31666
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.