Title: Nákupní chování zákazníků v obci Blížejov
Other Titles: Consumer behavior in the village Blížejov
Authors: Weberová, Barbora
Advisor: Cimler, Petr
Referee: Šabatková, Martina
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3170
Keywords: spotřebitel;zákazník;nákupní chování;hlavní nákupní místa
Keywords in different language: consumer;customer;purchase behaviour;main purchase places
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na nákupní chování zákazníků v obci Blížejov. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické práci se klade důraz na nákupní chování spotřebitelů. Dále je popsán rozdíl mezi spotřebitelem a zákazníkem. Více specifikovány jsou faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele a modely chování spotřebitele. Teoretická část se dále zabývá chováním zákazníka na trhu se spotřebním zbožím. Popsány jsou také typy prodejen, které mohou spotřebitelé za účelem nákupu navštívit. V praktické části je představena blíže obec Blížejov, její místní části a obchodní vybavenost této obce. Součástí praktické práce je také výčet míst, která mohou obyvatelé obce Blížejov pravděpodobně navštívit za účelem nákupů. Dalším bodem je dotazníkové šetření. Respondenti odpovídali na otázky týkající se jejich nákupního chování. Na základě vyhodnocení tohoto průzkumu se ve shrnutí práce objevují důležité informace o nákupním chování obyvatel obce Blížejov.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on the purchase behaviour of the consumers in the village Blížejov. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part the importance is emphasized to purchase behaviour of the consumers. There is also described a difference between consumer and costumer. More specified are factors that influenced purchase behaviour of the consumer and types of behaviour of the consumer. There are also described kinds of stores, which consumers can visit. The practical part presents behaviour of the customer in the market with consumer products. In the practical part there is presented the village Blížejov, its local parts and shopping equipment of this village. The part of the practical work is also list of places, that inhabitants of the village Blížejov can probably visit because of shopping. Next point is survey. Respondents answered questions about their purchase behaviour. On basis of the evaluation of this survey, the present work contains very important information about purchase behaviour of the consumers from the village Blížejov.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nakupni chovani zakazniku v obci Blizejov, Barbora Weberova.pdfPlný text práce1,69 MBAdobe PDFView/Open
Weberova -V.pdfPosudek vedoucího práce1,32 MBAdobe PDFView/Open
Weberova - O.pdfPosudek oponenta práce1,02 MBAdobe PDFView/Open
Weberova.pdfPrůběh obhajoby práce197,24 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3170

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.