Název: | Porucha vývoje koordinace u dětí se sluchovým postižením |
Další názvy: | Developmental Coordination Disorder in deaf children |
Autoři: | Boušová, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Čepička Ladislav, Doc. Ph.D. |
Oponent: | Knappová Věra, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31733 |
Klíčová slova: | mabc;koordinace;sluchové postižení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | mabc;coordination;hearing impairment |
Abstrakt: | Cílem této práce je zjistit a popsat vliv sluchového postižení, případně přidružených poruch na koordinační schopnosti u dětí mladšího školního věku a tento fakt následně porovnat dle různých hledisek a s informacemi získanými od osob z praxe. V teoretické části definujeme pojem sluchové postižení a popisujeme s ním související oblasti, které se týkají surdopedie. Dále uvádíme několik poznatků z oblasti sportu sluchově postižených a souboru motorických schopností se zaměřením na koordinaci. Krátce se zamýšlíme nad pojmem Inkluze a přibližujeme si fakta týkající se výchovy a vzdělávání sluchově handicapovaných. V praktické části sbíráme a popisujeme data prostřednictvím diagnostických metod testování, rozhovor, dotazník, škálování a expertní šetření. Testování realizujeme na dvou speciálních školách Plzeň, Praha za pomoci standardizované testové baterie MABC 2. Prostřednictvím škál a grafů naměřené výsledky průměrujeme, popisujeme a interpretujeme výsledky, s přihlédnutím k informacím získaným z rozhovorů s odborníky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The purpose of this work is to find out and describe the influence of hearing impairment, or affiliated disorders of coordination abilities of children in middle childhood and to subsequently compare the fact to the information acquired from people in practice according to various viewpoints. In the theoretical part we define the term of hearing impairment and describe its related areas, concerning surdopedie. Further on we present some information about the area of sport of people with hearing impairment and set of motor skills, focusing on coordination. We briefly reflect on the term of Inclusion and we receive facts concerning parenting and education of individuals with hearing impairment. In the practical part we collect and describe data via diagnostic methods testing, dialogue, questionnaire, scaling and expert investigation. Testing was performed at two special schools Pilsen, Prague with help of standardized test battery MABC 2. we average, describe and interpret the recorded results via scales and diagrams, while taking the information acquired by experts into consideration. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Lucie Bousova, PORUCHA VYVOJE KOORDINACE U DETI SE SLUCHOVYM POSTIZENIM , 2018.pdf | Plný text práce | 2,59 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bousova Lucie - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 157,35 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bousova Lucie - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 171,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bousova L..pdf | Průběh obhajoby práce | 53,57 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/31733
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.