Title: Analýza efektivnosti komunikace ve vybrané firmě
Other Titles: The analysis of the effectiveness of communication in the selected company
Authors: Valentová, Michaela
Advisor: Králová, Lenka
Referee: Eger, Ludvík
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3178
Keywords: marketingová komunikace;komunikační kanál;komunikační mix;způsoby hodnocení komunikace;komunikační kampaň;efektivnost;distribuce
Keywords in different language: marketing communication;communication channel;communication mix;methods of evaluation of communication;communication campaign;efficiency;distribution
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu efektivnosti komunikace se spotřebiteli ve společnosti L´OR special drinks s.r.o. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je zdůrazněna důležitost marketingové komunikace, nastíněn samotný komunikační proces a vyzdvihnut postup důležitý pro účinnost komunikace. Dále jsou zde specifikovány jednotlivé komunikační nástroje a především způsoby, jakými lze hodnotit jejich účinnost a vliv na celkovou komunikaci se zákazníkem. V praktické části je představena zvolená společnost včetně jejího postavení na trhu. Poté jsou popsány konkrétní komunikační kanály, které daná firma využívá a dosavadní způsoby měření účinnosti jejích komunikačních kampaní. Vzhledem k tomu, že zmiňovaná společnost se příliš nevěnuje získávání zpětné vazby, je dalším bodem práce návrh možných postupů hodnocení efektivnosti jednotlivých komunikačních nástrojů. V rámci navrhovaných řešení, která by společnosti mohla pomoct získat větší přehled o účinnosti její komunikace, je zde také zkoumána konkrétní komunikační kampaň. Tato kampaň je doplněna o návrh dalších možných prostředků, kterými ji lze vylepšit a přispět tak k získání nových zákazníků.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on the analysis of the effectiveness of communication with consumers in L' OR special drinks sro L'OR special drinks s.r.o. to consumers. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical section the importance of marketing communication, communication process is emphasized and underline the important steps for the effectiveness of communication. There are also specified various communication tools and especially ways to assess their effectiveness and impact on the overall communication with the customer. The practical part presents the selected company, including its market position. Then there are described the communication channels, that the firm uses, and existing methods of measuring the effectiveness of its communication campaigns. Given that the mentioned company does not pay too much attention to getting feedback , is the next work item a proposal for the evaluation of potential effectiveness of each communication tool . Under the proposed solutions which could help the company gain greater insight into the effectiveness of its communication, there is also examined specific communication campaign. This campaign is complemented by the design of other possible means by which it can improve and help to attract new customers.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_VALENTOVA Michaela, 2012.pdfPlný text práce7,31 MBAdobe PDFView/Open
Valentova v.PDFPosudek vedoucího práce230,92 kBAdobe PDFView/Open
Valentova o.pdfPosudek oponenta práce669,45 kBAdobe PDFView/Open
Valentova o.PDFPrůběh obhajoby práce96,63 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3178

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.