Title: | Rekuperační systémy v dopravě |
Other Titles: | Recuperation systems in trafic |
Authors: | Koželuh, Tomáš |
Advisor: | Skala Bohumil, Doc. Ing. Ph.D. |
Referee: | Šobra Jan, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32182 |
Keywords: | kinetická energie;hybridní vozidlo;setrvačník;sériově buzený stejnosměrný motor;stejnosměrný motor s cizím buzením;asynchronní motor;synchronní motor s permanentními magnety;axiální hydrostatický motor;hydrostatický generátor;rekuperace;akumulátor;superkapacitor. |
Keywords in different language: | kinetic energy;hybrid vehicle;flywheel;series excited dc motor;a dc motor with separate excitation;asynchronous motor;synchronous permanent magnet motor;axial hydrostatic engine;hydrostatic generator;recuperation;accumulator;supercapacitor. |
Abstract: | Práce je zaměřena na zorientování se v systémech rekuperace a jejich využití v dopravních prostředcích, je rozdělená na tři hlavní části. V první části je vysvětlen základní princip rekuperace kinetické energie používaný v dopravních prostředcích. Dále je popsáno rozdělení systémů rekuperace kinetické energie podle druhu energie, ve které se ukládá do akumulátorů. A pro každý systém je uveden nějaký typový příklad využití. Ve druhé části jsou popsány nejpoužívanější pohony a akumulátory využívané pro systémy rekuperace kinetické energie v dopravních prostředcích. Pohony i akumulátory jsou rozděleny dle jednotlivých systémů rekuperace kinetické energie. Ve třetí části je zhodnocení ekonomické výhodnosti systémů vzhledem k současným běžným dopravním prostředkům. A také zamyšlení nad budoucím vývojem v systémech rekuperace kinetické energie. Klíčová slova |
Abstract in different language: | This bachelor thesis is focused on orientation in recuperation systems and their use in transport. The work is divided into three main parts. The first part explains the basic principle of the recovery of kinetic energy used in means of transport. We also describe the distribution of kinetic energy recovery systems according to the type of energy in which they are stored in accumulators. And for each system, there is a type of usage. The second part describes the most used drives and accumulators used for systems of kinetic energy recovery in transport means. Drives and accumulators are divided according to individual kinetic energy recovery systems. The third part is an evaluation of the economic benefits of the systems in relation to the current common means of transport. And also reflection on future developments in kinetic energy recovery systems. Key words |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KEV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Kozeluh_20180531_signed.pdf | Plný text práce | 1,4 MB | Adobe PDF | View/Open |
074937_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 343,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
074937_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 316,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
074937_hodnoceni.pdf | Průběh obhajoby práce | 205,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/32182
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
search
navigation