Title: | Činnosti vedoucí ke správnému chápání rovinných útvarů na 1. stupni |
Other Titles: | Activities leading to a correct understanding of Planar Shapes at Primary School |
Authors: | Stará, Lucie |
Advisor: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Kašparová Martina, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32433 |
Keywords: | rovinné útvary;čtverec;obdélník;trojúhelník;mnohoúhelník;kruh |
Keywords in different language: | planar shapes;a square;a rectangle;a triangle;a polygon;a circle |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá činnostmi vedoucími k správnému chápání rovinných útvarů na 1. stupni ZŠ. Teoretická část popisuje vlastnosti všech rovinných útvarů, se kterými se žáci běžně setkávají ve svém životě. Rozbor učebnic poukazuje na to, jaké učivo o rovinných útvarech se žáci učí v jednotlivých ročnících 1. stupně. Praktická část je zaměřena na realizaci činností, které žákům napomáhají ke správnému chápání rovinných útvarů. |
Abstract in different language: | This diploma thesis ocuppies with the activities leading to the correct understanding of planar shapes at the primary school. The theoretical part describes the characteristics of all planar shapes that pupils normally meet in their lives. The analysis of math textbooks shows the curriculum of planar shapes in individual grades of primary school. The practical part is focused on realization of activities that help pupils to understand planar shapes correctly. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Lucie Stara.pdf | Plný text práce | 5,7 MB | Adobe PDF | View/Open |
posudek_stara.pdf | Posudek oponenta práce | 606,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni Stara584.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol Stara605.pdf | Průběh obhajoby práce | 394,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/32433
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.