Název: Myšlenkové mapy ve výuce vybraných geografických témat na ZŠ
Další názvy: Mind maps in teaching at the primary school
Autoři: Kašpárek, Václav
Vedoucí práce/školitel: Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32770
Klíčová slova: myšlenková mapa;vyučovací metody;průmysl;pretest;posttest;didaktický test;klasické metody
Klíčová slova v dalším jazyce: mind map;education methods;industry;pretest;posttest;didactic test;traditional methods
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá využitím myšlenkových map ve výuce vybraných geografických témat na základní škole. V první části práce se nachází rozbor literatury, kde se popisují témata týkající se vyučovacích metod, myšlenkových map, využití myšlenkových map, tvorby myšlenkových map a popis vybraného vyučovaného tématu. Hlavním cílem práce je využití myšlenkových map ve výuce na základní škole. Dalším cílem je porovnat vývoj znalostí ve třídě, kde proběhne výuka pomocí myšlenkových map tvořených na základě textu a ve třídě, která bude vyučována klasickou metodou výkladu. Tato práce také porovnává různé metody tvorby myšlenkových map. Z výzkumu vyplývá, že nárůst znalostí u metody myšlenkových map v porovnání s metodou výkladu není statisticky významný. Avšak další výsledky naznačily některé zajímavé závěry.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis deals with the use of mind maps in the education of selected geographic topics at an elementary school. The first part of this work is focused on literature analysis, which describes topics related to education methods, mind maps, use of mind maps, creating of mind maps and description of selected education topics. The main aim of this thesis is the use of mind maps at the elementary school. Another aim of this work is to compare the efficiency of the mind maps with traditional methods. This thesis also compares different methods of creating mind maps. The research shows that the differences in efficiecny between the mind maps method and the traditional methods are not statistically significant. However, some other results indicated interesting conclusions.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Vaclav_Kasparek.pdfPlný text práce2,76 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kasparek V.pdfPosudek vedoucího práce593,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kasparek O.pdfPosudek oponenta práce732,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kasparek P.pdfPrůběh obhajoby práce147,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32770

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.