Title: | Tvorba distančního kurzu předmětu Algoritmizace pro vzdělávání na vysokých školách |
Other Titles: | Creation of the distance course subject Algorithms for education at universities |
Authors: | Chejlava, Viktor |
Advisor: | Jakeš Tomáš, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32878 |
Keywords: | algoritmizace;algoritmus;algoritmické myšlení;výuka algoritmizace;on-line vzdělávání;e-kurz;moodle;bee-bot;ozobot;dash a dot;lego mindstorms;scratch;kodu;easylogo;hour of code;code combat |
Keywords in different language: | algorithmization;algorithm;algorithmic thinking;teaching of algorithmization at the university level;on-line education;e-course;moodle;bee-bot;ozobot;dash a dot;lego mindstorms;scratch;kodu;easylogo;hour of code;code combat |
Abstract: | Tato diplomová práce pojednává o problematice výuky algoritmizace na vysoké škole a tvorbě on-line kurzu k předmětu Algoritmizace ve vzdělávání. V teoretické části je věnován prostor pro vymezením základních pojmů, mezi které patří algoritmus, algoritmické myšlení a algoritmizace. Dále jsou v teoretické části popsány metody a nástroje určené pro rozvoj algoritmického myšlení. V praktické části jsou zjištěny vstupní a výstupní znalosti a dovednosti studentů bakalářského studia Informatika zaměřená na vzdělávání a jejich postoje před a po absolvování kurzu. Na základě vstupního šetření je vytvořen on-line kurz, který je následně evaluován. |
Abstract in different language: | This diploma thesis deals with problems associated with teaching algorythms at university level, as well as creating an on-line course for the subject "Algorythms in education". In theoretical part, space is devoted to the definition of basic terms, among which belong algorythms, algorythmic thinking, and creating algorythms. The theoretical part then describes the methods and tools intended for the development of algorythmic thinking. In the practical part, the input and output knowledge and skills of Informatics Bachelors degree students and their approach before and after the course are analysed. An on-line course is created on the basis of the input research, and then the course is evaluated. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVD) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_vchejlav.pdf | Plný text práce | 3,3 MB | Adobe PDF | View/Open |
Chejlava_DiP_posudek_Filipi_2018.pdf | Posudek oponenta práce | 215,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni Chejlava664.pdf | Posudek vedoucího práce | 819,53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol Chejlava665.pdf | Průběh obhajoby práce | 408,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/32878
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.