Title: | Efektivní jazykové úkoly s použitím informačních a komunikačních technologií |
Other Titles: | Effective English language tasks with ICT |
Authors: | Frčková, Zuzana |
Advisor: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33289 |
Keywords: | úkolové vyučování;úkol;ict;e-learning;integrace;výuka;vyučovací proces;hodnocení;fáze;role |
Keywords in different language: | task;task-based learning;effectivity;ict;e-learning;teaching process;assessment;phase;roles |
Abstract: | Tato diplomová práce je zacílena na efektivní použití ICT v úkolovém vyučování. Praktická část této práce pojednává o definici úkolu, jeho typech, způsobech využití, možných problémech, zásadní roli úkolu ve vyučování a v neposlední řadě se zaměřuje na využití ICT. Praktická část této diplomové práce prezentuje výzkum, který byl proveden mezi student vybrané základní školy a přináší výsledky výzkumu. Výzkum byl zaměřen na studentův přístup k předloženým úkolům a na to, jakým způsobem byly úkoly vyhotoveny. Výsledky účastníků byly shrnuty v závěru práce a dokazují, že většina žáky by si ráda obdobné úkoly vyzkoušela i v budoucnosti. Největší výhodou se bezesporu ukázala možnost strukturálního řazení úkolů and okamžitá zpět vazba od učitele. Žádné závažné problémy se během výzkumu neobjevily, problémy řešitelné na místě byly popsány v podrobné analyse. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the effective tasks assigned by ICT. The theoretical part deals with the definition of tasks, types of tasks, ways of usage, possible problems, the role of the tasks in teaching and, last but not least, focuses on assigning tasks using ICT.The practical part of this thesis presents a research done with students of selected primary school and present the results of the research. Real research has led to the study of students' attitudes towards the assigned tasks and to the way the tasks were entered. The results of the interviewed participants are summarized at the end of the thesis. The results showed that most students would like to use similar tasks in the future as well as the way of using it. The most important advantages were structural material storage and instant feedback. Problems did not occur during testing; possible problems are analysed in the analysis. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zuzana Matulkova-diplomova prace.pdf | Plný text práce | 5,51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Matulkova_GK_ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 711,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Matulkova_BB_opon.pdf | Posudek oponenta práce | 1,13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Matulkova obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/33289
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.