Název: "Šperkem je vše, co za něj považujeme." /V. K. Novák
Další názvy: "Jewelery is everything, we consider it to be." / V. K. Novák
Autoři: Vaníček milesson, Sára
Vedoucí práce/školitel: Vogel Petr, Doc. M.A.
Oponent: Mikulaštík Milan, MgA.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33333
Klíčová slova: centrál;velký;malý;hejno;stádo;člen;článek;řetěz;objekt;domov;kmen;totem;ikona;rituál;usebrání;osobní;intimní;bezpečí;neostrý;měkký;spojený;pevný;šperk;objekt;socha;monolit;maska;rodič;plenér;venku;les;kontext;člověk;měď;pěna;polyetylen;antracit;růžová;vertikála;horizontála;stavba;stavebnice;kruh;pravý úhel;čtverec;krajina;osa;osa y;osa x;žena;matka;skály
Klíčová slova v dalším jazyce: personal;need;human;person;woman;mother;icons;archetypes;basic;basic geometry;stability;universality;essence;searching;parent couple;copper;plastic foam;object;statue;outside;forest;rocks;stone;duality;variation;build;bricks;ring;right angle;vertical;horizontal;land;landart
Abstrakt: "Tato nejvyšší realita, která nemá nic společného s božskou osobou, je uvnitř každého člověka, či přesněji řečeno každý s ní splývá, protože mimo ni neexistuje nic." (Emile Durkheim, Elementární formy náboženského života) Hledám novou stabilitu, nový archetyp rodičovské dvojice, hledám ideál. Nové ikony musí být univezální, méně lidské. Univezalitu nacházím v základní geometrii, jednoduchých prvcích, jsou statické a neměnné, ze své podstaty vyzařují pocit bezpečí. Ikony musí podléhat kánonu. Kánonem je čtverec a jeho střed. KRUH / PRAVÝ ÚHEL / VERTIKÁLA / HORIZONTÁLA Ven stavím totem, dovnitř ikony, v kapse mám amulet. Pro stavbu objektu používám zoxidovanou měď, teplý ženksý kov, a antracitovou pěnu, která vizuálně působí pevně až dogmaticky. Objekt se dá libovolně sestavovat jako stavebnice, dá se skládat esteticky i zcela náhodně. Sama jsem objekt pod taktovkou náhody hnala do vertikály, aby připomínal totem, hromosvod osobní reformy...
Abstrakt v dalším jazyce: Objects reflect my personal need for re-defining myself as a human, as a person, as a woman, as a mother I am searching for stable ideals. Ideal is something no human being can ever reach, but there still is an inner need inside all of us to have some icons to look up to, something above us and deep inside well known: Archetypes of the parent couple. I am searching for ideal stability in basic geometry, simple forms, in those i trust the most. Their universality and static essence is giving me the feel i need. They are solid. They never change. For materials I chose plastic foam for its lightness and a kind of "heavy touch" in the visual way, and copper for its colour, oxidation ability and warmness (i find copper a "women-metal"). Both materials are in a perfect contrast in colours and substance and shows the duality - one piece, two sides. The object is variable, square basic pieces can be put together in different ways. I can create a monolith or I let the parts be scattered around. I prefer this object to be situated in some outdoor enviroment, it needs contexts of nature, forests, hills, rocks but also people. Parts of this work are graphic pictures, a documentary and photographs.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KDE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Sara Vanicek Milesson - Diplomova prace.pdfPlný text práce9,82 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Milesson.pdfPosudek oponenta práce1,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Milesson_0.pdfPosudek vedoucího práce883,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Milesson_1.pdfPrůběh obhajoby práce384,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33333

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.