Title: Trendy v marketingových aktivitách neziskových organizací
Other Titles: Trends in marketing activities of non-profit organizations
Authors: Mathauserová, Michala
Advisor: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Referee: Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33427
Keywords: nezisková organizace;marketing;trendy;skaut
Keywords in different language: non-profit organization;marketing;trends;scout
Abstract: Předložená diplomová práce je zaměřena na trendy v marketingové komunikaci neziskových organizací. Jejím cílem je zhodnotit marketingové aktivity vybrané neziskové organizace a navrhnout doporučení pro jejich zlepšení. První část práce se zabývá obecně neziskovými organizacemi a specifiky marketingové komunikace v neziskovém sektoru. Představuje také vybrané tradiční nástroje i nové trendy v oblasti marketingu. V druhé části práce je představena organizace Junák - český skaut, z. s. Dále je provedena analýza a zhodnocení marketingových aktivit a jsou představeny návrhy zlepšení. Na závěr jsou shrnuta hlavní doporučení včetně rozpočtu a také je stručně představen návrh kampaně vycházející z aktuálních potřeb organizace.
Abstract in different language: The presented diploma thesis is focused on trends in marketing communication of non-profit organizations. Its goal is to evaluate marketing activities of chosen non-profit organization and to propose recommendations for their improvement. In the first part the thesis deals with non-profit organizations and specifics of marketing communication in non-profit sector in general. It presents also chosen traditional instruments and new trends in marketing area. In the second part of this thesis is organization Junák - český skaut, z. s. introduced. Further the analysis and evaluation of marketing activities of this organization is done and the proposals for improvement are introduced. In the end the main recommendations including the budget are summarized and also a brief campaign proposal based on current needs of the organization is introduced.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Trendy v marketingovych aktivitach neziskovych organizaci (Michala Mathauserova).pdfPlný text práce2,44 MBAdobe PDFView/Open
Mathauserova_v.pdfPosudek vedoucího práce626,09 kBAdobe PDFView/Open
Mathauserova_o.pdfPosudek oponenta práce794,3 kBAdobe PDFView/Open
Mathauserova_p.pdfPrůběh obhajoby práce281,19 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/33427

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.