Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorVlčková, Jana
dc.contributor.refereeBoháčová Aneta, Mgr.
dc.date.accepted2019-9-9
dc.date.accessioned2020-07-17T13:41:33Z-
dc.date.available2018-6-14
dc.date.available2020-07-17T13:41:33Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-7-1
dc.identifier80756
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/37440
dc.description.abstractCílem této práce je v teoretické části vymezit pojmy "profese", "pedagog" a "spokojenost". Dále vytyčit faktory ovlivňující profesní spokojenost pedagogů - osobnost učitele, klíčové dovednosti učitele, pracovní cyklus učitele dle fází, motivace k další činnosti, finanční a společenské hodnocení učitele, klima školy a jeho působení na pracovní spokojenost. Součástí teoretické části je vymezit pojem "psychohygiena" a "syndrom vyhoření", popsat jeho východiska, symptomy a fáze. Úkolem praktické části je zjistit u šesti náhodně vybraných učitelů, zda se u nich vyskytují symptomy syndromu vyhoření. Dále zmapovat prostředí, ve kterém pracují (klima školy) a zjistit jejich pohled na psychohygienu a jak se jí věnují. Pro účely této práce byla použita metoda kvantitativního výzkumu, dotazník MBI (Maslach Burnout Inventory). Dále byl proveden s vybranými učiteli v rámci kvalitativního výzkumu polostrukturovaný rozhovor. Vyhodnocení rozhovoru bylo rozděleno do 3 kategorií. Pro lepší přehlednost jsme vypracovali 2 případové studie, kazuistiky, které vychází z polostrukturovaných rozhovorů s učiteli.cs
dc.format57 s. (91 253 znaků), XXIVcs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectsyndrom vyhořenícs
dc.subjectosobnost pedagogacs
dc.subjectpsychohygienacs
dc.subjecthodnotycs
dc.subjectklíčové dovednosti pedagogacs
dc.titleProfesní spokojenost pedagogůcs
dc.title.alternativeThe professional satisfaction of educatorsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis aims to specify the terms "profession", "educationalist" and "satisfaction" in the theoretical part. Also to lay out the factors influencing the teacher´s professional satisfaction - personality of the teacher, the teacher´s key skills, his working cycle due to its phase, motivation to following aktivity, the financial and social rating, the school climate and its impact on working satisfaction. One of the targets of the theoretical part is to specify concepts of "psycho-hygiene" and "the burnout syndrome", there to descibe the starting points, symptoms and phases. The task of the practical part is to explore with six randomly picked teachers whether they suffer from burnout symptoms. Furthermore to chart the environment they work in (the school climate) and to recognize their view of psychohygiene and how they deal with it. For the purpose of this thesis I worked with the method of quantitative research, questionnaire MBI (Maslach Burnout Inventory). As a part of qualitative research I also lead semistructured dialogue with selected teachers. Evaluation of the interviews was divided into 3 cathegories. For better understanding I framed two case studies, casuistics, based on the semistuructured dialogues lead with the teachers.en
dc.subject.translatedburnout syndromen
dc.subject.translatedpersonality of the teacheren
dc.subject.translatedpsychohygieanaen
dc.subject.translatedhuman valuesen
dc.subject.translatedkey skills of the teacheren
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Vlckova Jana_DP 2019.pdfPlný text práce1,22 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vlckova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce641,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vlckova_oponent.pdfPosudek oponenta práce836,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vlckova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce239,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/37440

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.