Title: | Strategie učení a školní úspěšnost u dětí mladšího školního věku |
Other Titles: | Learning strategies for younger school children |
Authors: | Bauerová, Dita |
Advisor: | Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Klimtová Václava, Mgr. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/37564 |
Keywords: | strategie učení;motivace;výkonová motivace;mladší školní věk;metakognice;autoregulace;sebepojetí;self-efficacy |
Keywords in different language: | learning strategy;motivation;performance motivation;younger school age;metacognition;self-regulation;self-concept;self-efficacy |
Abstract: | Cílem této práce je shrnout nejvýznamnější pojmy, které se týkají strategie učení. Bakalářská práce popisuje učení a strategie učení. Důraz je dán na motivaci, metakognici, autoregulaci, bez které by celý proces učení nemohl kvalitně fungovat. Tato práce se věnuje mladšímu školnímu věku, který je na vliv učení a zpracovávání motivů nejvhodnější. Dále práce zahrnuje také styly učení a výkonovou motivaci. |
Abstract in different language: | The aim of this work is to summarize the most important concepts related to learning strategy. The bachelor thesis describes learning and learning strategies. Emphasis is given to motivation, metacognition, self-regulation, without which the whole learning process would not work well. This work describing the younger school age, which is the most suitable for the influence of learning and motive processing. The work also includes learning styles and performance motivation. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Strategie uceni u mladsiho skolniho veku.pdf | Plný text práce | 1,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Bauerova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 519,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bauerova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 586,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bauerova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 274,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/37564
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.