Název: Merchandising vybrané maloobchodní jednotky
Další názvy: Merchandising of a chosen retail store
Autoři: Palivcová, Jitka
Vedoucí práce/školitel: Janeček Petr, Ing. Ph.D.
Oponent: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38980
Klíčová slova: maloobchod;merchandising;zboží;zákazník;nákupní chování
Klíčová slova v dalším jazyce: retail;merchandising;goods;customer;purchase behavior
Abstrakt: Bakalářská práce se věnuje analýze merchandisingových aktivit v konkrétní maloobchodní jednotce. Cílem práce je zmapovat situaci ve vybraném subjektu a na základě zjištěných informací navrhnout a diskutovat opatření ke změnám. Za zkoumanou maloobchodní jednotku byl vybrán supermarket COOP TIP v Blatné. První část práce obsahuje literární rešerši z oblasti maloobchodu, merchandisingu a nákupního chování zákazníků. Jsou zde blíže charakterizovány související pojmy s touto problematikou (vizuální merchandising, cross merchandising, POP média apod.). Následuje metodika práce zabývající se kvalitativním a kvantitativním výzkumem. Použitými metodami výzkumu bylo dotazníkové šetření, které bylo provedeno formou ankety, dále řízené rozhovory s personálem maloobchodní jednotky a pozorovávání zákazníků. Dále se autorka zabývá komparací teoretických poznatků se zjištěnou skutečností, vyhodnocuje výše zmiňované metody výzkumu a na jejich základě navrhuje již zmíněná opatření ke změnám.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with the analysis of merchandising activities in a particular retail store. The aim of the thesis is to map the situation in the chosen subject and to propose and discuss the measures for changes based on the obtained information. Supermarket called COOP TIP in Blatná was chosen as an examined retail store. The first part of the thesis contains literature research of retail, merchandising and purchasing behavior of customers. There are in more detail specific terms with this problematics (visual merchandising, cross merchandising, POP media etc.). The following is a methodology of the work dealing with qualitative and quantitative research. The used research methods were a questionnaire survey, interviews with the retail staff and customer observation. In the next part of the thesis, the author deals with the comparison of the theoretical knowledge with the established facts, evaluates the above mentioned methods of research and on the basis of them proposes the mentioned measures for changes.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Palivcova_Merchandising_vybrane_maloobchodni_jednotky.pdfPlný text práce1,94 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Palivcova_Jitka_v.pdfPosudek vedoucího práce230,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Palivcova_Jitka_o.pdfPosudek oponenta práce47,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Palivcova_J_p.pdfPrůběh obhajoby práce90,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38980

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.