Title: Postoje učitele MŠ, ZŠ a SŠ k inkluzi autistických dětí v běžných třídách
Other Titles: Attitudes of teachers at kindergarten, primary schools and secondary schools to inclusion of autistic children in mainstream classes
Authors: Soběhartová, Martina
Advisor: Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
Referee: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39062
Keywords: porucha autistického spektra;autismus;postoje učitelů;inkluze;integrace
Keywords in different language: austism spectrum disorders;autism;teacher's attitudes;inclusion;integration
Abstract: Tématem bakalářské práce jsou postoje učitelů mateřských, základních a středních škol na inkluzi autistických dětí do běžných tříd. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy, které se týkají autismu. Je rozdělena na čtyři kapitoly, které se zabývají základními pojmy, popisem jednotlivými druhů, charakteristickými symptomy a diagnostikou poruch autistického spektra. Cílem bylo objasnění základních informací, týkajících se problematiky autismu. Praktická část je zaměřena na názory a postoje učitelů z jednotlivých typů škol na integraci autistických dětí do běžných tříd a porovnání, jak se od sebe výsledky odlišují. V diskuzi je uvedeno srovnání výsledků dotazníku praktické části s výsledky provedených výzkumů buď ve světě, nebo v ČR.
Abstract in different language: The theme of this thesis is find out the attitudes of teachers of kindergartens, primary and secondary schools on the inclusion of autistic children in mainstream classes. The work is divided into two parts - part theoretical and part practical. The theoretical part defines the basic concepts that relate to autism. It is divided into four chapters that deal with basic concepts, a description of the different species, characteristic symptoms and diagnosing of autism spectrum disorders. The aim was to clarify the basic information, relating to the issue of autism. The practical part is focused on the opinions and attitudes of teachers from different types of schools on the integration of autistic children into normal classes and compared the results differ. In the discussion it is shown a comparison of the results of the questionnaire the practical part with the research results, either in the world or in the Czech republic.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kvalifikacni prace Sobehartova.pdfPlný text práce1,5 MBAdobe PDFView/Open
Sobehartova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce361,33 kBAdobe PDFView/Open
Sobehartova_oponent.pdfPosudek oponenta práce254,09 kBAdobe PDFView/Open
Sobehartova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce193,56 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39062

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.