Název: Zpracování analyticko-syntetické metody čtení v učebnicích od nakladatelství SPN, Alter a Taktik
Další názvy: Processing analytical and synthetic reading method in textbooks from publishing SPN, Alter and Taktik
Autoři: Floriánová, Edita
Vedoucí práce/školitel: Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
Oponent: Vaňková Jana, PhDr.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39089
Klíčová slova: analyticko-syntetická metoda;analýza učebnic;dotazník;genetická metoda;klíčové kompetence;metoda čtení;nakladatelství;pozorování;prvopočáteční čtení;učebnice-slabikář
Klíčová slova v dalším jazyce: analytical-syntetical method;analysis of textbooks;questionnaire;genetic method;key competences;reading method;publishing houses textbook;primary fading;coursebooks-slabikář
Abstrakt: Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na zpracování analyticko-syntetické metody čtení v učebnicích - slabikářích čtení nakladatelství SPN, ALTER a TAKTIK. Cílem mé diplomové práce byla obsahová stránka učebnic - slabikářů po stránce analyticko-syntetické. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části popisuji historii učebnic a slabikářů, zabývám se přehledem metod ve výuce čtení, funkcí učebnic a charakteristikou nakladatelství slabikářů a učebnic, které se zaměřují svým obsahem na výuku čtení v 1. třídě. Praktická část obsahuje výzkumné šetření zaměřené na obsahovou analýzu učebnic - slabikářů k počáteční výuce čtení nakladatelství SPN, ALTER a TAKTIK. Dotazníkové šetření je zaměřeno na možnosti výběru metod čtení, učebnic a zhodnocení učebnic a slabikářů podle kritérií. Pozorováním se zjišťovala úroveň dosažených čtenářských kompetencí žáků, kteří čtou podle učebnic z nakladatelství ALTER a SPN.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma work focuses on utilization of the Analytical-synthetic Method of teaching reading in textbooks - coursebooks so-called " Slabikář" from the publishing houses such as SPN, ALTER and TAKTIK. The aim of this thesis was to study the content of the textbooks "Slabikář" at a analytical-synthetic level. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the history of textbooks and coursebooks "Slabikář", deals with overview of methods of teaching reading, functions of textbooks and characteristics of publishing houses offering "Slabikář" and textbooks focusing on teaching reading in the first class in primary schools. In the practical part there is a research dealing with the content analysis of textbooks "Slabikář", from the publishing houses SPN, ALTER and TAKTIK, towards initial teaching reading. The survey comprises choices of teaching reading methods, textbooks and the evaluation of textbooks and "Slabikář" books according to criteria. The observation method has determined levels of gained reading competencies of pupils who learn to read by using textbooks from the publishing houses ALTER and SPN.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Zpracovani analyticko-synteticke metody cteni v ucebnicich od nakladatelstvi SPN, ALTER a TAKTIK.pdfPlný text práce3,38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
florianova_vankova.pdfPosudek oponenta práce37,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
florianova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce38,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
florianova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce278,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39089

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.