Title: | Práce s osovou souměrností |
Other Titles: | Work with axial symmetry |
Authors: | Adámková, Tereza |
Advisor: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39136 |
Keywords: | osová souměrnost;mateřská škola;předškolní věk;předmatematické představy;předškolní výchova;shodná zobrazení |
Keywords in different language: | axial symmetry;kindergarten;preschool age;pre math ideas;preschool education;congruent transformations |
Abstract: | Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak si děti předškolního věku dokáží poradit s úkoly, které jsou zaměřeny na práci s osovou souměrností. Experiment probíhal v Mateřské škole Akademií věd v Praze a zúčastnilo se ho osm dětí (5 děvčat a 3 chlapci) ve věku 3 až 6 let. Všechny děti úkoly plnily individuálně. Experiment lze považovat za úspěšný, neboť úspěšnost jednotlivých činností byla vždy vyšší než 60 %. |
Abstract in different language: | The aim of my bachelor thesis was to find out how children of pre-school age can cope with tasks that are focused on work with axial symmetry. The experiment took place at the kindergarten of the Academy of Sciences in Prague. Eight children (5 girls and 3 boys), who participated, were aged between 3 and 6 years. All children fulfilled all the tasks individually. The experiment can be considered successful because the success rate of each activity was always higher than 60 %. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Adamkova_bakalarska_prace.pdf | Plný text práce | 5,82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Adamkova posudek744.pdf | Posudek oponenta práce | 1,6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni bakalarske prace T. Adamkove.pdf | Posudek vedoucího práce | 145,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Adamkova protokol767.pdf | Průběh obhajoby práce | 353,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39136
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.